Co i za ile Chińczycy sprzedają przez internet?

0
94

W 2022 roku chiński transgraniczny handel internetowy (import i eksport) osiągnął wartość 2,1 bln juanów, czyli 280,55 mld dolarów amerykańskich. W porównaniu z rokiem wcześniejszym był to wzrost o 7,1 proc., a w stosunku do 2018 roku był to wzrost o 95,1 proc. Transgraniczny eksport w ubiegłym roku wyniósł 1,55 bln juanów (201,5 mld dolarów) i w porównaniu z 2021 rokiem był większy o 11,7 proc.

USA numerem jeden

Raport Generalnej Administracji Celnej Chin (GACC) o handlu transgranicznym zaprezentowano na forum podczas targów China Langfang International Economic and Trade Fair, które odbyły się w drugiej połowie czerwca br. w mieście Shijiazhuang, w prowincji Hebei, w północnych Chinach.

W 2022 roku wśród kierunków eksportu transgranicznego handlu internetowego Stany Zjednoczone odpowiadały za 34,3 proc. rynku, Wielka Brytania za 6,5 proc., Niemcy za 4,6 proc., Malezja za 3,9 proc. i Rosja za 2,9 proc.

Głównymi produktami eksportowymi były: odzież, buty, torby i produkty elektroniczne. W całym portfelu zakupów w przypadku transgranicznego internetowego importu produkty japońskie stanowiły 21,7 proc., a produkty amerykańskie 17,9 proc.  Według raportu GACC dobra konsumpcyjne w transgranicznym handlu internetowym stanowiły 92,8 proc. eksportu i 98,3 proc. importu.

Cel to trans-eksport

Wang Lijun, wiceminister GACC, komentując dane powiedział, że ubiegłoroczny wynik jest rezultatem m.in. wdrażania od 2020 roku koncepcji „inteligentne służby celne, inteligentne granice oraz inteligentna wymiana informacji”, która ma ułatwić transgraniczny handel internetowy. To tylko część prawdy. Wdrażany przez Generalną Administrację Celną Chin system odpraw online niewątpliwie usprawnił chiński handel międzynarodowy. Jest to jednak tylko jedno z ważnych ogniw systemu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj