Reklama na Facebooku w kosztach podatkowych firmy – fiskus zmienia niekorzystną interpretację

0
88

W wydawanych przez kilka lat interpretacjach skarbówka stała na stanowisku, że jeśli na fakturze nie ma daty jej wystawienia, wydatku nie można zaksięgować w podatkowych kosztach.

– Teraz faktury z Facebooka (po zmianie nazwy z Mety) mają już datę
wystawienia. Problem więc sam się rozwiązał – mówi “Rzeczpospolitej” Cezary Szymaś,
współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.

Jak się okazuje, stare faktury też już są dla urzędników w porządku. Pięć lat temu o interpretację wystąpił przedsiębiorca zajmujący się dostarczaniem przestrzeni w internecie, który wykupił reklamę na Facebooku. Co miesiąc był obciążany opłatami. Fakturę generował samodzielnie. Była na niej data, metoda oraz identyfikator płatności. Nie było natomiast daty wystawienia.

Wówczas fiskus nie zgodził się na zaliczenie wydatków z takiej faktury w kosztach. Powołano się na ustawę o VAT, w której są wymienione obowiązkowe elementy faktury. Jeśli któregoś z nich brakuje, wydatku nie można wpisać do księgi przychodów i rozchodów po stronie podatkowych kosztów – uznał wtedy fiskus.

Po pięciu latach zmienił jednak swoje stanowisko. Najważniejsze jest, aby wydatek na zakup reklamy był związany z przychodem z działalności. “Brak wskazania daty wystawienia faktury nie pozbawia jej skutków prawnych na gruncie przepisów ustawy o VAT. Nie ma tym samym przeszkód, aby faktura, która nie zawiera daty jej wystawienia, mogła być ujęta w podatkowej księdze przychodów i rozchodów” – napisano w interpretacji zmieniającej wydanej przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej (nr DOP3.8222.285.2020.HTCE).

Czytaj więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj