Utrzymanie bufetu dla pracowników daje koszty podatkowe

0
110

Taką korzystną interpretację (nr 0114-KDIP2-1.4010.276.2023.1.KW) uzyskała spółka akcyjna, która w trosce o swoich pracowników otworzyła stołówkę. Jej operatorem jest niezależna, ceniona w branży gastronomicznej firma. Zapewnia posiłki i napoje, z których mogą korzystać wyłącznie pracownicy spółki (lub powiązanych podmiotów) oraz jej goście.

W związku z tym, iż w spółce funkcjonuje hybrydowy model pracy obroty stołówki są zróżnicowane, uzależnione od tego, ile osób w danym miesiącu przebywa w biurze. Jak wyjaśniono we wniosku o interpretację, może się zdarzyć, że jej sprzedaż będzie poniżej progu rentowności. Aby zatrzymać zewnętrznego operatora, spółka zgodziła się na wprowadzenie mechanizmu gwarantującego mu osiągnięcie minimalnego zysku. Jeśli w danym miesiącu nie uzyska określonej rentowności, spółka pokryje różnicę.

Czy w takiej sytuacji wypłacane firmie prowadzącej stołówkę kwoty są kosztem uzyskania przychodów? Spółka twierdził, że tak. Wskazała, że jeśli stołówka zbankrutuje, pracownicy nie będą mogli nabywać na miejscu posiłków. To z kolei przełoży się to na spadek ich efektywności (będą  tracić czas na stołowanie się w innych, odległych lokalach).

Co więcej, gdyby nie stołówka prowadzona przez zewnętrzną firmę, spółka musiałaby zatrudniać kucharzy i kupować jedzenie. Wydatki na takie przedsięwzięcie byłyby znacznie wyższe niż udzielenie gwarancji osiągnięcia minimalnej rentowności.

Te argumenty przekonały fiskusa, który potwierdził, że wydatki spółki na stołówkę są kosztem uzyskania przychodów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj