Sukces zawodowy najważniejszy dla generacji Z?
Jak zauważają autorzy badania, dane mogą wyglądać tak między innymi dlatego, że najmłodszym pracownikom zwykle najbardziej zależy na tym, by rozpocząć karierę zawodową i w przyszłości zarabiać satysfakcjonujące pieniądze.
Przedstawiciele generacji Z, którzy dopiero zaczynają rozwijać swoją karierę zawodową, nierzadko uważają, że nawet krótki urlop może im w tym przeszkodzić. Jako stosunkowo nowe osoby na rynku starają się także zdobyć zaufanie swoich przełożonych.
Wyniki badania przeprowadzonego przed LinkedIn spójne są między innymi z tymi z globalnego badania przeprowadzonego w czerwcu przez firmę doradczą BCW w gronie 36 tysięcy mieszkańców 30 krajów z całego świata. Wynika z nich bowiem, że „Zetki” to hedoniści pragnący sukcesu zawodowego, władzy i zamożności.
Okazuje się, że aż dla 44 procentów przedstawicieli generacji Z najważniejsze jest odniesienie sukcesu zawodowego, a także to, aby również inni ludzie dostrzegali ich osiągnięcia. Dla porównania, jest to istotne dla 37 procent milenialsów i jedynie 23 procent przedstawicieli generacji X.