Branża gastronomiczna błyskawicznie reaguje na potrzeby swojej młodej, lubiącej wszelkie eksperymenty klienteli, tworząc efektowne przekąski, które wieńczy kawior. Mowa już nie tylko o ekskluzywnych restauracjach, ale też o niezbyt drogich, bezpretensjonalnych barach i bistrach, które starają się odpowiadać na ciągle zmieniające się preferencje młodej klienteli.
W niektórych z nich można nawet zamówić pojedynczą porcję „caviar bump”. To bodaj najbardziej „budżetowa” opcja, na którą, wbrew pozorom, stać całkiem spore grono młodych smakoszy. Dla restauracji zaś to dobry sposób na łatwy zarobek.
Skąd popularność kawioru wśród przedstawicieli młodego pokolenia? Prawdopodobnie trend ten wynika z jednej strony z potrzeby ciągłego eksperymentowania, a z drugiej – z zamiłowania do wszystkiego, co vintage’owe. Kawior jako „boomerski”, a zarazem efektowny wizualnie delikates okazuje się być szalenie wdzięcznym przedmiotem tych zabaw.