Autorzy raportu nazwali doświadczenia kulinarne „małymi luksusami” — na miarę finansowych możliwości młodych ludzi. Jakie jedzenie najbardziej ich interesuje? Dla wielu standardem są potrawy wegańskie, najlepiej na bazie lokalnych, ekologicznych produktów.
Przyczyna takich preferencji wydaje się być oczywista — młodzi ludzie, bardziej niż poprzednie pokolenia, przywiązują wagę do ochrony środowiska. W parze z dość wysoką świadomością ekologiczną nadal idą jednak względy ekonomiczne. Potrawy roślinne są po prostu znacznie tańsze od mięsnych.
Turystyka kulinarna to sfera, która przyciąga spore grono młodych ludzi, co potwierdzają wyniki globalnego badania biura podróży StudentUniwerse. Nowe doświadczenia kulinarne są kluczowym powodem podróży aż dla 59 procent młodych respondentów.
Dla „Zetek” liczy się również indywidualny i autentyczny charakter potraw, ściśle związany z ludźmi, którzy je tworzą. Jedzenie powinno być historią, którą młody smakosz mógłby podzielić się ze swoimi followersami.
Wyjątkowe doświadczenia kulinarne to „małe luksusy” dla generacji Z
Treści o tematyce kulinarnej, za których lwią część odpowiadają „Zetki”, są zresztą kluczową inspiracją przy planowaniu następnej podróży. Jak wynika z ankiety, którą przeprowadziła firma badawcza GWI, prawie 40 procent turystów „z wyższej półki” inspiracje i informacje o nowych miejscach czerpią właśnie z social mediów.
Branża gastronomiczna, zwłaszcza ta ekskluzywna, zdążyła już zareagować na ten rosnący trend. Jak grzyby po deszczu powstają nowe koncepty gastronomiczne, które same w sobie z powodzeniem mogą być celem podróży. Na ich czele stoją często renomowani szefowie kuchni.