„X powstało z inspiracji Elonem, a więc przeznaczeniem Elona musiało być to, że X go zainspirowało” – napisał Tourville, podkreślając, że jest gotów oddać swój projekt Muskowi całkowicie za darmo.
Kilka godzin później od opublikowania zwycięskiego projektu Musk zdradził, dlaczego wybrał właśnie logo autorstwa Tourville’a. „Jeżeli X miałoby być bliskie jakiemuś stylowi, to powinno to być oczywiście Art Déco” – napisał miliarder, zdradzając swoje upodobania estetyczne.
Oryginalność nowego „minimalistycznego” loga serwisu X budzi jednak wątpliwości. Tom Warren, redaktor serwisu technologicznego „The Verge”, zauważył, że nowy symbol tworzący logo do złudzenia przypomina znak specjalny w jednej z powszechnie dostępnych czcionek.
Co ciekawe – symbol X wykorzystany w logotypie serwisu to znak systemu Unicode i jako taki może być bez ograniczeń wykorzystywany, także komercyjnie. Dawny Twitter nie musi więc płacić za jego użycie w swoim nowym logotypie.
Elon Musk i jego fascynacja literą X
Z poziomu przeglądarki internetowej na to, co jeszcze wczoraj było Twitterem, można się teraz dostać na dwa sposoby, wpisując dwa różne adresy: twitter.com, czyli tak jak dotychczas lub x.com – to nowa docelowa domena. Istnieje ona równo trzy dekady.