Pieniądze decydują o przyjaźni: raport o tym, jak generacja Z buduje relacje

0
91

Różnice w zasobności portfela nie muszą prowadzić wprost do rozpadu przyjaźni. Jak wynika z badania, część młodych ludzi w pierwszej kolejności decydują się na pożyczanie pieniędzy lub kredyt, aby stać ich było na spędzanie czasu z bardziej zamożnymi znajomymi i przyjaciółmi.

Z badania wynika, że ponad jedna trzecia (36 procent) milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z ma znajomego lub przyjaciela, który sprawia, że muszą wydawać więcej pieniędzy, niż powinni, a w konsekwencji – popadają w długi.

Na pytanie, co ich skłania do życia ponad stan, jedna trzecia respondentów przyznała, że nie chcieliby oni wypaść z kręgu znajomych. Z kolei 29 przedstawicieli pokolenia Z i 28 procent milenialsów stwierdziło, że pragnie nadążyć za stylem życia swoich zamożniejszych przyjaciół.

Taki sam odsetek respondentów wskazał na chęć sprawienia przyjemności znajomym. Dodatkowo 28 procent milenialsów przyznało, że zwyczajnie nie potrafi odmówić bardziej zamożnym przyjaciołom. Czasem różnice w statusie finansowym mają smutny finał i znajomość się rozpada. Dotyczy to aż 47 procent „Zetek” i 36 procent milenialsów.

Podobny status finansowy – przepis na trwałą przyjaźń?

Autorzy badania przygotowanego na zlecenie Credit Karma zapytali respondentów również o to, na co wydają pieniądze w trakcie spędzania czasu ze swoimi bardziej zamożnymi znajomymi i przyjaciółmi. Prawie połowa milenialsów i ponad jedna trzecia „Zetek” wskazały na wyjścia do restauracji, zaś po kilka procent mniej – na wyjścia na drinka.

Prawie jedna czwarta respondentów z obydwu generacji wymieniła też wspólne wycieczki. Dodatkowo 21 procent milenialsów wskazało na imprezy urodzinowe. Odpowiednio 36 i 20 procent „Zetek” przyznało się do wychodzenia ze swoimi bogatszymi przyjaciółmi na zakupy ubrań, a także do wizyt w salonach piękności i spa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj