Raport powstał na podstawie wywiadów przedstawicielami marek luksusowych, a także z samymi klientami. Przeanalizowano też istniejące dane dotyczące rynku dóbr z najwyższej półki.
Autorzy raportu zauważyli, że bardzo szybko rośnie grono młodych i bardzo młodych klientów marek luksusowych. Ich liczba jest obecnie dwa razy wyższa niż w 2016 roku, zaś do roku 2026 ma ponownie się podwoić.
Okazuje się też, że najmłodsze pokolenia klientów są gotowe wydawać o 15 procent pieniędzy więcej niż przedstawiciele starszych generacji. W 2022 roku – po raz pierwszy w historii badań na ten temat – skala wydatków zamożnych milenialsów i osób z pokolenia Z przewyższyła tę, za którą odpowiadały starsze pokolenia bogatej klienteli.
Najzamożniejsi przedstawiciele pokolenia Z i milenialsi wydali w 2022 roku 210 miliardów euro, zaś starsi konsumenci – 190 miliardów. Zdaniem autorów raportu zjawisko to wynika z bardziej pozytywnego patrzenia w przyszłość, które charakteryzuje młodych ludzi, a także większy apetyt na nowe doświadczenia.
Dla kontrastu, starsze pokolenia są w odwrocie. Autorzy raportu szacują, że wartość wydatków przedstawicieli generacji X i starszych, która w 2022 roku wynosiła 190 miliardów euro, do 2026 roku spadnie do kwoty 160 miliardów.
Młodzi, zamożni i wyjątkowo wymagający: młode pokolenie na nowo definiuje luksus
Z raportu wynika jeszcze jedna ciekawa obserwacja. Okazuje się bowiem, że zyskujący dominację młodzi nabywcy produktów luksusowych są znacznie bardziej wybredni niż poprzednie pokolenia.