Raport: klienci marek luksusowych nigdy nie byli tak młodzi, bogaci i wybredni

0
110

Raport powstał na podstawie wywiadów przedstawicielami marek luksusowych, a także z samymi klientami. Przeanalizowano też istniejące dane dotyczące rynku dóbr z najwyższej półki.

Autorzy raportu zauważyli, że bardzo szybko rośnie grono młodych i bardzo młodych klientów marek luksusowych. Ich liczba jest obecnie dwa razy wyższa niż w 2016 roku, zaś do roku 2026 ma ponownie się podwoić.

Okazuje się też, że najmłodsze pokolenia klientów są gotowe wydawać o 15 procent pieniędzy więcej niż przedstawiciele starszych generacji. W 2022 roku – po raz pierwszy w historii badań na ten temat – skala wydatków zamożnych milenialsów i osób z pokolenia Z przewyższyła tę, za którą odpowiadały starsze pokolenia bogatej klienteli.

Najzamożniejsi przedstawiciele pokolenia Z i milenialsi wydali w 2022 roku 210 miliardów euro, zaś starsi konsumenci – 190 miliardów. Zdaniem autorów raportu zjawisko to wynika z bardziej pozytywnego patrzenia w przyszłość, które charakteryzuje młodych ludzi, a także większy apetyt na nowe doświadczenia.

Dla kontrastu, starsze pokolenia są w odwrocie. Autorzy raportu szacują, że wartość wydatków przedstawicieli generacji X i starszych, która w 2022 roku wynosiła 190 miliardów euro, do 2026 roku spadnie do kwoty 160 miliardów.

Młodzi, zamożni i wyjątkowo wymagający: młode pokolenie na nowo definiuje luksus

Z raportu wynika jeszcze jedna ciekawa obserwacja. Okazuje się bowiem, że zyskujący dominację młodzi nabywcy produktów luksusowych są znacznie bardziej wybredni niż poprzednie pokolenia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj