Podpisanie kontraktu sponsorskiego z gwiazdą takiego formatu, jaką w świecie sportu jest Iga Świątek, dla każdej marki oznacza prawdziwa żyłę złota. Oprócz nawiązania współpracy z najlepszą tenisistką świata, marka On związała się też z innymi młodymi i utalentowanymi tenisistami.
Iga Świątek nawiązała współpracę ze szwajcarską marką On
Marka On śmiało buduje portfolio swoich ambasadorów, sięgając po najlepszych tenisistów na świecie. Ogłosiła właśnie podpisanie kontraktu z pierwszą rakietą świata — Igą Świątek, trzykrotną zwyciężczynią Wielkiego Szlema.
Świątek będzie też występować w specjalnie dla niej zaprojektowanej wersji butów The Roger Pro. W ich projektowaniu brał udział słynny udziałowiec marki On, Roger Federer — mistrz olimpijski, wielokrotny lider rankingu ATP i jeden z najwybitniejszych tenisistów w historii.
Czytaj więcej
Marka On podpisała również kontrakt ze wschodzącą gwiazdą tenisa — Amerykaninem Benem Sheltonem. W styczniu dwudziestoletniemu tenisiście udało się dotrzeć do ćwierćfinału Australian Open, co wybiło go do pierwszej pięćdziesiątki rankingu ATP. Sheltona, dla którego był to zaledwie drugi występ w Wielkim Szlemie, już okrzyknięto cudownym dzieckiem amerykańskiego tenisa.
Równie dobrze zapowiada się szesnastoletni Brazylijczyk João Fonseca — jeszcze jeden tenisista, z którym marka On podpisała niedawno kontrakt. Fonseca zaliczył imponujący debiut w rankingu ATP dzięki wstępowi na Rio Open w lutym 2023 roku. Dotarł też do finału tegorocznego Australian Open w grze podwójnej chłopców.
On — historia marki dla fanów outdooru i profesjonalnych sportowców
Markę On założyli w 2010 roku trzej przyjaciele: Olivier Bernhard — były triathlonista i wielokrotny zwycięzca Iron Mana, Caspar Coppetti — ekonomista specjalizujący się w marketingu sportowym oraz David Allemann — projektant i marketingowiec. Twórcy marki postawili przed sobą ambitny cel — zrewolucjonizowanie branży butów do biegania poprzez stworzenie butów dopasowujących się do stylu danego biegacza i pomagającej w osiąganiu jeszcze lepszych wyników.
Bernhard, Coppetti i Allemann zaczęli prawie od zera — nad pierwszym modelem butów pracowali w garażu w Zurychu. Innowacyjne obuwie sportowe ich projektu, przeznaczone zarówno dla profesjonalnych, jak i amatorskich biegaczy, szybko zyskało uznanie w branży. Pierwszy sukces przyszedł jeszcze w 2010 roku, kiedy firma zdobyła prestiżową nagrodę branży outdoorowej, ISPO Brandnew Award. On pokonał tym samym ponad 300 startupów z całego świata.
Z czasem marka zaczęła produkować również odzież sportową dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także takie akcesoria jak czapki, opaski i skarpety. Wszystkie projekty marki powstają w On Lab — znajdującym się w Zurychu laboratorium, w którym opracowuje się i testuje nowe technologie.
W ciągu zaledwie kilku lat On stał się jedną z najszybciej rozwijających się marek butów biegowych na świecie — i groźnym rywalem dla takich gigantów jak Nike czy Adidas. Obecnie firma działa w ponad 50 krajach na całym świecie, posiada biura w USA, Japonii, Australii i Brazylii oraz zatrudnia ponad tysiąc pracowników.
W 2019 roku On zyskał prominentnego udziałowca w osobie Rogera Federera. We współpracy z On Lab tenisista stworzył własną linię butów The Roger Pro, które zyskały już status kultowych, a w których będą występować nowi ambasadorzy marki. W 2021 roku firma weszła na nowojorską giełdę, jej wartość obecnie wycenia się na ponad sześć miliardów dolarów.