W Rumunii otwarto jeden z najdłuższych mostów w Europie. „Golden Gate na Dunaju”

0
125

Pomost składa się z 86 segmentów. Każdy z nich waży średnio 260 ton. Do budowy zużyto także 21 tysięcy ton stali i około 12 tysięcy metrów sześciennych żelbetonu, a do budowy fundamentów pali o średnicy 1,8 metra.

Kształt i konstrukcja pomostu nawiązują do współczesnych rozwiązań mostów widzących o dużych rozpiętościach – konstrukcja umocowana jest do dwóch lin nośnych, które splecione są z ponad 18 tys. stalowych drutów. Elementy te ważą łącznie 6775 ton i mają łączną długość 38 tysięcy kilometrów, czyli nieco mniej niż obwód Ziemi. 

Nowy most w Rumunii ma cztery pasy dla ruchu samochodowego, pasy awaryjne oraz ścieżki – zarówno rowerowe, jak i piesze. Pomost zawieszony jest około 40 metrów nad Dunajem, co umożliwia przepływ średniej wielkości statkom. 

Most Braila został przetestowany między innymi pod kątem wytrzymałości. Prędkość wiatru może dochodzić bowiem do 270 km/h. Obiekt ma wytrzymać także silne wstrząsy sejsmiczne.

Most wiszący Braila: nowa atrakcja turystyczna w Rumunii

Podczas uroczystości otwarcia mostu głos zabrał między innymi prezydent Rumunii, Klaus Iohannis, który nie ukrywał, że obiekt jest doskonałą inwestycją. – Wszystkim zaangażowanym gratuluję włożonego wysiłku i osiągniętego wyniku. Mamy nowy dowód na to, że nawet w Rumunii, jeśli jest wola i zacięcie, można ukończyć duże projekty. Infrastruktura transportowa musi pozostać priorytetem każdego rządu, ale także władz lokalnych, ponieważ tylko w ten sposób możemy prowadzić większe i wydajniejsze inwestycje oraz zmniejszać duże różnice regionalne istniejące w naszym kraju – mówił.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj