Kanadyjska kampania na temat przemocy domowej triumfuje na Care Awards

0
24

Kanadyjska kampania, która opracowała i wypromowała zakodowany gest dłoni, który ofiary przemocy domowej mogą wykorzystać do ominięcia kontroli sprawców i poproszenia osób z zewnątrz o pomoc, triumfowała w tegorocznych nagrodach Care Awards, zabierając do domu Grand Prix.

Nagrody Care, organizowane przez organizację non-profit ACT Odpowiedzialnyhonorują najbardziej kreatywne kampanie reklamowe z zakresu opieki społecznej, zdrowia publicznego, praw człowieka i środowiska.

Ceremonia wręczenia nagród odbyła się we wtorek wieczorem w Brukseli, gdzie ogłoszono siedmiu zwycięzców oraz Grand Prix. Prawa osób transpłciowych, wykorzystywanie dzieci, przemoc domowa i przełowienie były wśród innych tematów obecnych w ostatecznej selekcji.

„Każdy zwycięzca pochodzi z innego kraju, a każda zwycięska kampania dotyczy innego problemu – od zmian klimatycznych po negatywny wpływ mediów społecznościowych na młodzież” – powiedziała Euronews wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego Dita Charanzová, która pełniła funkcję przewodniczącej jury. .

Charanzová powiedziała, że ​​nagrody Care Awards pokazują, jak skuteczna reklama może być czymś więcej niż prostym „narzędziem biznesowym” mającym na celu maksymalizację zysków firmy i pomoc w przekazywaniu wiadomości dla większego dobra.

„W tych filmach z kampanii to samo narzędzie biznesowe jest używane do podnoszenia świadomości, zmiany zachowań ludzi z korzyścią dla całego społeczeństwa. Rezultat jest mocny” – powiedział eurodeputowany.

„Szokujące, emocjonalne portrety są dokładnie tym, czego potrzeba, aby obudzić ludzi na codzienne problemy, które zbyt często są ignorowane”.

Tegoroczne Grand Prix trafiło do „Sygnału o pomoc”, a kampania wyprodukowany wspólnie przez Canadian Women’s Foundation i Women’s Funding Network w celu rozwiązania problemu dramatycznego wzrostu przemocy domowej podczas blokad związanych z COVID-19.

Ponieważ sprawcy wykorzystywali narzędzia internetowe do śledzenia i kontrolowania swoich ofiar, w ramach kampanii opracowano dyskretny, wykonywany jedną ręką gest, za pomocą którego ofiary mogły komunikować się z osobami z zewnątrz podczas rozmów wideo.

Składa się z trzech kroków: 1) zbliż dłoń do aparatu, 2) schowaj kciuk i 3) złap kciuk w pięść.

Sygnał ma oznaczać „Potrzebuję pomocy” i wzywa przyjaciół i krewnych do jak najszybszego skontaktowania się z ofiarami.

Kampania trafiła na pierwsze strony gazet w ponad 45 krajach i stała się wirusowa na TikTok, pomagając tajnemu gestowi skonsolidować jego znaczenie ponad granicami. Przestępcy w Hiszpanii i USA zostali zidentyfikowani i zatrzymani po tym, jak ich ofiary użyły sygnału.

Charanzová przyznała, że ​​wybór Grand Prix to „zawsze trudna decyzja” i pochwaliła kampanię „Sygnał pomocy” za spełnienie wszystkich niezbędnych kryteriów.

„Szukamy oryginalności pomysłu i jakości wykonania, wpływu na społeczeństwo oraz wiarygodności przekazu i reklamodawcy” – powiedział Euronews europosłanka.

„Wierzę, że kampania będzie miała trwały wpływ”.

Kim są pozostali zwycięzcy?

Wraz z Grand Prix jury nagrodziło sześć kampanii za wyjątkową kreatywność.

„Nie wybieraj wymierania”, kampania zorganizowana przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), zaoferowała nieoczekiwane podejście do multilateralizmu.

Wideo zabiera widzów na zwykłą sesję plenarną ONZ. Potem nagle wpada dinozaur CGI, szokując publiczność. Prehistoryczne stworzenie o imieniu Frankie udaje się na podium i ku zaskoczeniu wszystkich zaczyna wygłaszać przemówienie.

„Wymieranie to zła rzecz” – mówi. „Przynajmniej mieliśmy asteroidę. Jaka jest twoja wymówka?”

Następnie dinozaur atakuje rządy za wydawanie miliardów na subsydia do paliw kopalnych, które nie przynoszą nic poza zwiększeniem emisji gazów cieplarnianych i zaostrzeniem kryzysu klimatycznego.

„Pozwól, że przez chwilę będę prawdziwy: masz teraz ogromną szansę na odbudowę swoich gospodarek” – mówi dinozaur. „Oto mój szalony pomysł: nie wybieraj wyginięcia. Uratuj swój gatunek, zanim będzie za późno”.

W „Rozpakuj mnie” przez UNAids transpłciowi dorośli w Indiach siadają przed kamerą i otwierają skrzynie ze skarbami, które trzymali jako dzieci. Pudełka zawierają biżuterię, kosmetyki do makijażu, zabawki i inne przedmioty, które pomogły im zaakceptować swoją prawdziwą tożsamość płciową.

„Zidentyfikowałam się z tym pudełkiem. Była tam szminka, którą ukradłam mojej matce” – mówi transpłciowa kobieta.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Transpłciowych, który przypada 31 marca, indyjscy influencerzy sfilmowali, jak otwierają te skrzynie ze skarbami, przybliżając rozmowę o prawach osób transpłciowych szerszej publiczności.

Kolejne zwycięskie miejsce przedstawia Leonardo Sigali, piłkarza, który gra w Racing Club, jednym z największych klubów w Argentynie, odpowiadając „Przepraszam, nie pamiętam” na każde pytanie dziennikarza sportowego po zakończeniu meczu piłki nożnej.

Dziwaczne zachowanie Sigali zaskoczyło komentatorów i przyciągnęło uwagę mediów. W rzeczywistości gracz nawiązał współpracę z argentyńskim stowarzyszeniem o nazwie ALMA, aby zwiększyć świadomość na temat choroby Alzheimera.

„Zanik pamięci krótkotrwałej jest jednym z pierwszych i najczęstszych objawów choroby Alzheimera” – mówi Sigali.

Najkrótszy i być może najbardziej sugestywny zwycięzca został zgłoszony przez Save the Children Norwegia.

45-sekundowy film pokazuje zwykłe, słabo oświetlone pokoje z dziećmi grającymi w klasyczną grę w chowanego. Dzieci nigdy nie są w pełni pokazane: ich obecność jest wywoływana przez ruchy i dźwięki, takie jak ciężki oddech wydobywający się spod łóżka.

„Dla co piątego dziecka zabawa w chowanego nie jest zabawą” – czytamy na samym końcu spotu, co stanowi zawoalowane odniesienie do powszechnego, ale często niezgłaszanego problemu wykorzystywania dzieci.

Inne zwycięskie spoty to „Reverse Selfie”, w którym porusza się Odmowa poczucia własnej wartości wśród nastoletnich dziewcząt ze względu na presję mediów społecznościowych oraz „Połów dnia 2050”, w którym sprzedawano tradycyjne holenderskie stragany z rybami w Amsterdamie fałszywa ryba wykonane z porzuconych sieci rybackich, aby potępić przełowienie.

Specjalna nagroda dla młodzieży trafiła do „ReStory” firmy Canon, a projekt w Belgii, które pomogły przywrócić ponad 10 000 zdjęć przedstawiających osobiste wspomnienia, które zostały zniszczone podczas powodzi w 2021 r.

Euronews był partnerem medialnym tegorocznej edycji Care Awards.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj