W przeszłości mniej więcej od roku Netflix i Apple TV+ walczą o najbardziej prestiżową ofertę filmową (gratulacje, CODA!), ale to nie znaczy, że inne usługi przesyłania strumieniowego nie mają doskonałej oferty. Jak na przykład Amazon Prime. Streamer był jednym z pierwszych, którzy zbierali ulubieńców festiwali filmowych i innych sympatycznych ulubieńców, a oni wszyscy nadal są w bibliotece, więc jeśli po raz pierwszy przelecieli ci pod radarem, teraz jest idealny czas, aby nadrobić zaległości .
Nasze typy 10 najlepszych filmów na Amazon Prime znajdują się poniżej. Wszystkie filmy z naszego przewodnika są objęte subskrypcją Prime — tutaj nie ma możliwości wypożyczania. Po obejrzeniu całego materiału sprawdź nasze listy najlepszych filmów w serwisie Netflix i najlepszych filmów w serwisie Disney+, jeśli szukasz czegoś innego do obejrzenia. Mamy też przewodnik po najlepszych programach na Amazon, jeśli masz na to ochotę.
Nie czas umierać
Ostatnia rola Daniela Craiga jako Jamesa Bonda zawiera wszystkie ekscytujące sceny akcji i kłusujące po świecie scenografie, których oczekują fani wieloletniej sagi szpiegowskiej, ale owija ich w coś, co może być najbardziej emocjonalną przygodą agenta 007. Nie czas umierać widzi emerytowanego brytyjskiego superszpiega, który został ponownie wciągnięty do gry przez starego sojusznika Felixa Leitera (Jeffrey Wright), by wytropić naukowca stojącego za nową śmiercionośną bronią nanobota. Ale czy świat potrzebuje Bonda, skoro nawet agencja wywiadowcza MI6 zastąpiła go nową, elitarną agentką 007, Nomi (Lashana Lynch)? Łącząc wątki sięgające debiutu Craiga w r Casino Royale25 Obligacja film oferuje rzadkie poczucie zamknięcia postaci i zakończenie, które sprawi, że nawet najbardziej zagorzali fani akcji uronią łzę.
Ślub ze strzelby
Hałaśliwa wariacja na temat tradycyjnej komedii romantycznej, Ślub ze strzelby wabi widzów schematyczną scenografią – ceremonią na tropikalnej wyspie, z porwaniami dzięki uprzejmości kłócących się teściów – po czym dosłownie wybucha w eskapadę akcji, gdy przyjęcie weselne zostaje wzięte jako zakładnik przez brutalnych piratów. Jeśli mamy być szczerzy, miejscami jest to trochę chaotyczne i samoświadome, ale główne bohaterki, Jennifer Lopez i Josh Duhamel, najwyraźniej świetnie się bawią jako panna młoda i pan młody Darcy i Tom, których wyjątkowy dzień zamienia się w często przezabawnie krwawą bitwę o przetrwanie, że łatwo dać się wciągnąć na przejażdżkę. Z solidną obsadą drugoplanową, w tym zawsze zabawną Jennifer Coolidge jako matka pana młodego, kradnącą każdą scenę, którą zaszczyca swoją chwalebnie chaotyczną prezencją, to wesele, na które warto się zapisać.
Niania
Aisha (Anna Diop) jest Senegalką pracującą jako niania dla bogatej pary w Nowym Jorku, mając nadzieję, że zarobi wystarczająco dużo, by sprowadzić syna i kuzyna do Ameryki. Jednak jej przyszłość jest na łasce jej pracodawców, którzy wydają się zadowoleni z pozostawienia Aishy, by wychowała ich córkę Rose, często wstrzymując jej wynagrodzenie. Gdy stres związany z nierównowagą sił ciąży na niej, Aisha zaczyna mieć dziwne sny o utonięciu, pogarszane przez jej obawy przed porzuceniem własnego dziecka. Pełnometrażowy debiut reżysera Nikyatu Jusu, Niania kontrastuje horror doświadczenia imigrantów we współczesnej Ameryce z czymś mroczniejszym, jednocześnie zamieniając oczekiwane tropy nadziei i możliwości na namacalny smutek z powodu pozostawionej kultury i społeczności. Niania ma powolne, psychologiczne podejście do swoich przerażeń, ale Diop jest fenomenalny przez cały czas, a skrupulatne tempo i wspaniałe zdjęcia oznaczają, że każda klatka pozostaje.
Pizza lukrecjowa
Czy można odczuwać nostalgię za czasem i miejscem, w którym być może nigdy nie byłeś? Pizza lukrecjowa— Oda Paula Thomasa Andersona do Doliny San Fernando z lat 70. — stanowi mocny argument za „tak”. Film komediodramat o dorastaniu opowiada historię 15-letniego aktora Gary’ego Valentine’a (Cooper Hoffman) i 25-letniej fotografki Alany Kane (Alana Haim), którzy nawiązują nieprawdopodobną przyjaźń. To film o nieszczęściach połączonych z autorefleksją, gdy idealnie dopasowane tropy odbijają się rykoszetem przez wyprzedaże na łóżku wodnym, kryminalnie błędne tożsamości i brutalne starcia z producentem filmowym Jonem Petersem, a wszystko to z idealną ścieżką dźwiękową z epoki i oprawioną w mgliste światło z na wpół zapamiętanego lata w Kalifornii. Przez cały czas są ostre dialogi i małe, ale genialne obserwacje ludzkich zachowań, których można oczekiwać od Andersona, ale to zdolność reżysera do przenoszenia widzów w przeszłość cementuje to jako współczesne arcydzieło.
Cukierek (2021)
Poszukujący inspiracji artysta Anthony (Yahya Abdul-Mateen II) zostaje zafascynowany miejską legendą o Candymanie. Urzeczony mrożącymi krew w żyłach plotkami o przywołaniu złowrogiego ducha poprzez pięciokrotne wypowiedzenie jego imienia w lustrze, Anthony wkrótce tworzy przerażającą kolekcję prac, denerwując swoją dziewczynę kuratorkę Briannę (Teyonah Parris), jednocześnie pogrążając się w cyklu traumy, morderstwa i horror, który rozciąga się na stulecia. Dostępne zarówno dla nowicjuszy, jak i długoletnich fanów — z mnóstwem ukłonów w stronę kultowego klasyka, w tym oryginalnego Candymana Tony’ego Todda raczej ponownie wciela się w swoją kultową rolę z sprytnym zwrotem akcji – to odnowione Cukierkowy facet widzi, jak reżyserka Nia DaCosta aktualizuje tematy gentryfikacji, wykluczenia społecznego i rasizmu, w których zakorzeniony był oryginał z 1992 roku, dostarczając inteligentny, odpowiedni, nowoczesny horror dla nowego pokolenia.
Nadchodząca 2 Ameryka
Poleganie na nostalgii przy wprowadzaniu nowych wpisów w długo uśpionych seriach może być ryzykownym biznesem, ale powrót Eddiego Murphy’ego do roli księcia – obecnie króla – Akeema z Zamundy ponad trzy dekady po 1988 roku Przybywać do Ameryki pokazuje, jak zrobić to dobrze. Przyciągnięty z powrotem do Stanów Zjednoczonych w poszukiwaniu syna, o którym nigdy nie wiedział, Akeem — i widzowie — ponownie spotykają znajome twarze z pierwszego filmu, zanim reżyser Craig Brewer (Pośpiech i przepływ) odwraca formułę i testuje amerykańskich bohaterów z wycieczką do Zamundy. Dzięki ostrzejszemu, inteligentniejszemu i bardziej globalnemu scenariuszowi niż oryginał, Nadchodząca 2 Ameryka przeciwstawia się szansom na kontynuację komedii, która dorównuje reputacji swojego poprzednika.
Trzynaście żyć
Najnowszy film reżysera Rona Howarda gromadzi znakomitą obsadę — w tym Viggo Mortensena, Colina Farrella i Joela Edgertona — do udramatyzowania akcji ratunkowej w jaskini Tham Luang z 2018 r., w której tajlandzka drużyna piłkarska juniorów i ich asystent trenera zostali uwięzieni w zalanym systemie jaskiń . W miarę jak międzynarodowe wysiłki na rzecz ratowania dzieci rosną, wyzwania związane z pokonywaniem mil podwodnych jaskiń stają się coraz bardziej niebezpieczne, a Howard po mistrzowsku rejestruje każdy niebezpiecznie klaustrofobiczny moment. Trzymający w napięciu film z pomysłowo nakręconymi scenami wodnymi, Trzynaście żyć jest świadectwem jednej z najtrudniejszych akcji ratowniczych, jakie kiedykolwiek przeprowadzono.
Szacunek
Jennifer Hudson zachwyca jako Królowa Soulu w tym filmie biograficznym przedstawiającym życie i czasy Arethy Franklin. Wyreżyserowane przez Liesl Tommy, Szacunek śledzi Franklin od jej młodości w Michigan, przez jej rozwijającą się karierę w muzyce gospel i jazzie, aż do przełomu w głównym nurcie, który doprowadził ją do tego, że stała się jedną z odnoszących największe sukcesy artystek na świecie. To jednak nie jest bułka z masłem. Tommy dokumentuje upadki Franklin równie spektakularnie, jak jej wzloty, od konfliktów rodzinnych po wypalenie zawodowe, autodestrukcję i walkę z nałogiem. Pięknie nakręcony film, który doskonale oddaje każdą epokę z życia Franklina, z doskonałymi kostiumami i projektami z epoki, Szacunek może pochwalić się także fantastyczną obsadą drugoplanową, w tym Forest Whitaker, Marlon Wayans, Audra McDonald, Marc Maron, Tituss Burgess i Mary J. Blige — i oczywiście fenomenalną ścieżką dźwiękową.
Jedna noc w Miami…
Na podstawie sztuki o tym samym tytule, Jedna noc w Miami … śledzi cztery ikony kultury, muzyki i sportu — Malcoma X, Jima Browna, Sama Cooke’a i Muhammada Alego — u szczytu ruchu na rzecz praw obywatelskich, zbieżnego i kluczowego punktu w ich życiu i karierze. Spotykając się w pokoju motelowym po zwycięstwie Alego – wtedy jeszcze Cassiusa Claya – wagi ciężkiej nad Sonnym Listonem w 1964 roku, czterej mężczyźni dyskutują o swojej roli w ruchu i społeczeństwie jako całości, podczas gdy publiczność wie, że ciężar historii niesie na nich. Zamknięte ramy większości filmu odzwierciedlają jego teatralne korzenie, ale ten pełnometrażowy debiut reżyserski Reginy King doskonale ukazuje niezwykłe osobowości jego obsady. Kingsley Ben-Adir płonie jako Malcom X, a Aldis Hodge, Leslie Odom Jr. i Eli Goree — jako Brown, Cooke i Ali — wszyscy są całkowicie magnetyczni.
Święta Maud
Jak każda inna oferta z A24 (Czarownica, dziedziczna, Midsommar), reżyserski debiut Rose Glass Święta Maud to eterycznie mózgowy horror. W nim Morfydd Clark gra Katie, smutną i samotną młodą kobietę, która porzuciła pracę z nieznanych okoliczności. Kiedy zaczyna opiekować się śmiertelnie chorą kobietą, która jest wszystkim, czym ona nie jest – pełna życia, beztroska – Katie, która teraz nazywa się Maud, jest oczarowana. Jednak wszystko zaczyna wymykać się spod kontroli, gdy Maud przekonuje się, że została wysłana, by ocalić duszę młodej kobiety.
Raport
Wyprodukowany przez Amazona, Raport jest wciągającym przedstawieniem śledztwa Senatu USA w sprawie programu CIA „wzmocnionych przesłuchań” — jak do niego doszło, kto o nim wiedział i jak CIA manipulowała faktami, aby potwierdzić jego skuteczność. Adam Driver wciela się w Daniela Jonesa, głównego śledczego, który przedzierał się coraz bardziej samotną ścieżką do prawdy, walcząc przez całą drogę z politycznym oporem i ingerencją CIA. Kierowca jest, jak to ma w zwyczaju w dzisiejszych czasach, znakomity, a 82-procentowa ocena „świeżości” filmu na Rotten Tomatoes jest zasłużona.
Dźwięk metalu
Kiedy punkrockowy perkusista i wychodzący z uzależnienia Ruben zaczyna tracić słuch, grozi to wywróceniem całego jego życia do góry nogami. W obliczu niemożliwego wyboru między rezygnacją ze słuchu a rezygnacją z kariery Ruben zaczyna się kręcić, dopóki jego dziewczyna Lou nie umieszcza go w ośrodku odwykowym dla głuchoniemych, zmuszając go do konfrontacji z własnym zachowaniem i przyszłością, przed którą stoi. Riz Ahmed jest w spektakularnej formie jako niespokojny Ruben, podczas gdy Olivia Cooke jako Lou, która cierpi z powodu własnych demonów, w tym samookaleczenia, jest porywająca. Dość trafnie, Dźwięk metalu zawiera również niezwykle dopracowane użycie dźwięku – i jego brak – jako reżyser Darius Marder tworzy jeden z najlepszych dramatów ostatnich lat.