Autonomiczne pojazdy dołączają do listy zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego USA

0
28

Wśród rosnących obaw o rosnącym międzynarodowym aparacie do gromadzenia danych w Chinach, nowo podzielony Kongres Stanów Zjednoczonych przeprowadza nową analizę możliwości, że importowana chińska technologia może być koniem trojańskim.

W liście do US National Highway Traffic Safety Administration, udostępnionym wyłącznie WIRED, przedstawiciel August Pfluger zadaje kilka trudnych pytań, czy Waszyngton jest naprawdę przygotowany na zagrożenie bezpieczeństwa, jakie stwarza nadchodzący napływ chińskich inteligentnych i autonomicznych pojazdów (AV) ) do Stanów Zjednoczonych.

„Nadal obawiam się, że brak amerykańskiego nadzoru nad technologią antywirusową otworzył drzwi zagranicznemu narodowi do szpiegowania amerykańskiej ziemi, ponieważ chińskie firmy potencjalnie przesyłają krytyczne dane do Chińskiej Republiki Ludowej” — pisze Pfluger.

Chociaż technologia AV może być oddalona o kilka lat od powszechnego użytku komercyjnego, projekty pilotażowe są już na drogach na całym świecie. Od początku tego roku po drogach w Kalifornii jeździło ponad 1000 autonomicznych taksówek AutoX. AutoX, chiński startup wspierany przez jedną z największych państwowych firm samochodowych w kraju komunistycznym, uzyskał zgodę Kalifornii w 2020 roku.

Ponieważ amerykańskie organy regulacyjne dały zielone światło tym projektom testowym, pisze Pfluger, „pozostaje poważny brak nadzoru nad ich zarządzaniem danymi”.

Na początku tego roku WIRED poinformował o narastających problemach z bezpieczeństwem narodowym stwarzanych przez chińskie pojazdy. Ogromna ilość danych gromadzonych przez te samochody może dać wrogim państwom bezprecedensowy punkt obserwacyjny w Stanach Zjednoczonych i innych krajach zachodnich. Pekin jest już pionierem w wykorzystaniu analizy dużych zbiorów danych do identyfikowania dysydentów w kraju i pojawiły się obawy, że taktyka ta może zostać zastosowana za granicą.

Pfluger przesłał szczegółową listę pytań do National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), która reguluje korzystanie z AV, i poprosił regulatora o wyjaśnienie, w jaki sposób zweryfikował zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego stwarzane przez te chińskie firmy.

„Czy NHTSA działała niezależnie lub we współpracy z miastami lub innymi samorządami lokalnymi, aby ograniczyć lub uniemożliwić chińskim firmom gromadzenie poufnych informacji z amerykańskiej infrastruktury, w tym informacji o wrażliwych obiektach rządowych lub wojskowych, a następnie udostępnianie takich informacji za granicą?” pisze Pfluger.

Chiny z pewnością niepokoiły się amerykańskimi inteligentnymi i elektrycznymi pojazdami. Na przykład na początku tego roku Pekin nałożył surowe ograniczenia na to, gdzie Teslas może jeździć, szczególnie w pobliżu instalacji wojskowych, podczas spotkań partii komunistycznej wysokiego szczebla.

Pfluger podkreśla w swoim liście, że Chiny mogłyby wykorzystać „autonomiczne i połączone pojazdy jako drogę do włączenia ich systemów i technologii do infrastruktury naszego kraju”. Stany Zjednoczone, podobnie jak większość ich sojuszników, już zakazały chińskiemu gigantowi korporacyjnemu Huawei budowania infrastruktury 5G, ale te pojazdy nowej generacji miałyby dostęp do bezprecedensowej liczby e-maili, wiadomości i połączeń telefonicznych i skutecznie przenosiłyby kamery , zdolny do fotografowania szeregu infrastruktury krytycznej.

Jak powiedział w ubiegłym tygodniu sekretarz ds. bezpieczeństwa wewnętrznego Alejandro Mayorkas komisji Izby Reprezentantów, „istnieje niebezpieczeństwo posiadania infrastruktury komunikacyjnej w rękach państw narodowych, które nie chronią wolności i praw tak jak my”. Dyrektor FBI Christopher Wray ostrzegł, że Chiny ukradły ze Stanów Zjednoczonych więcej danych niż wszystkie inne narody razem wzięte, poprzez „coraz bardziej wyrafinowane operacje cyberszpiegowskie na dużą skalę przeciwko różnym branżom, organizacjom i dysydentom w Stanach Zjednoczonych”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj