Chaos Taylor Swift to rozliczenie dla Ticketmaster

0
46

Dominacja Ticketmaster doprowadziła również do wysokich opłat za bilety (nawet do 78 procent, według grupy rzeczników Bardziej doskonała Unia), co mocno uderzyło w fanów muzyki. „To, co wydarzyło się w tym tygodniu, pokazuje dwa znaczące koszty monopolu” — mówi Stacey Dogan, profesor z Boston University School of Law, która koncentruje się na sprawach antymonopolowych. „Widzimy naprawdę wysokie ceny i widzimy awarię systemu, prawdopodobnie dlatego, że nie mieli motywacji do innowacji”.

W czwartek Ticketmaster obwinił „oszałamiającą liczbę ataków botów, a także fanów, którzy nie mieli kodów zaproszeń” za napędzanie „bezprecedensowego ruchu na naszej stronie, co spowodowało łącznie 3,5 miliarda żądań systemowych – czterokrotnie więcej niż nasz poprzedni szczyt”. Oświadczenie zostało już usunięte ze swojej strony internetowej.

Na Instagramie Swift powiedziała, że ​​ona i jej zespół wielokrotnie pytali, czy Ticketmaster „może obsłużyć tego rodzaju zapotrzebowanie i zapewniono nas, że tak”. Powiedziała również, że przejęła wiele części swojego imperium w domu, aby poprawić jakość wrażeń fanów (posunięcie, które przynosi korzyści również Swift). „Naprawdę trudno jest mi zaufać podmiotowi zewnętrznemu z tymi relacjami i lojalnością, a dla mnie rozdzierające jest obserwowanie, jak zdarzają się błędy bez możliwości powrotu” – napisała.

Zbyt długo boty niszczyły sprzedaż biletów. Przyczyniają się do niedoborów, zalewając systemy rezerwacyjne zapytaniami i masowo kupując bilety. Urzędnicy amerykańscy próbowali się z nimi uporać, ale nie mieli zbyt wiele szczęścia. Kongres uchwalił ustawę w 2016 r. (ustawa o lepszej sprzedaży biletów online lub BOTS), próbując rozprawić się z botami pochłaniającymi bilety. Federalna Komisja Handlu wniosła pierwszą sprawę na podstawie ustawy przeciwko trzem brokerom biletów w Nowym Jorku w 2021 roku. Unia Europejska również głosowała za zakazem kupowania biletów przez boty.

Jednak z biegiem lat Ticketmaster skomplikował proces sprzedaży. Czasami wysyła klientów do wirtualnych poczekalni i, podobnie jak w przypadku wycieczki Swift, wymaga kodów do rezerwacji. Jest to skomplikowany system, który może dezorientować ludzi, ale w rzeczywistości może dać przewagę skalperom i botom, którzy regularnie korzystają z systemu i są lepiej przygotowani na pośpiech związany z wydawaniem biletów.

Moss mówi, że są teraz dowody na kolejną sprawę antymonopolową, a Departament Sprawiedliwości pod przewodnictwem prezydenta Joe Bidena może zająć inne stanowisko. Ale prawodawcy mogliby również podjąć działania w ramach przepisów dotyczących mandatów dotyczących przejrzystości biletów i blokowania botów przed tworzeniem chaosu. Swifties nie są powodem do zerwania Ticketmaster i Live Nation, ale raczej nową siłą, która wypycha starą rozmowę z powrotem na światło dzienne. „Fani cierpieli, ponieważ nie mieli wyboru” — mówi Moss. „Można by pomyśleć, że jest to bardziej agresywne [US attorney general]miejmy nadzieję, że zobaczymy przypadek”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj