10.4 C
Warszawa
poniedziałek, 26 września, 2022

Chiny zbudowały Twój iPhone. Czy zbuduje twój następny samochód?

Musisz przeczytać

Pogłoski o Projekt elektrycznego samochodu Apple od dawna cieszy inwestorów i entuzjastów iPhone’a. Prawie dziesięć lat po ujawnieniu szczegółów projektu, Cupertino-mobile pozostaje mityczny, ale to nie powstrzymało innych firm elektroniki użytkowej przed rozwojem. Na drugim końcu świata wkrótce będzie można zamówić pojazd tajwańskiej firmy, która opanowała produkcję gadżetów Apple w Chinach. Witamy w erze Foxconn-mobile.

W październiku 2021 r. Hon Hai Technology Group, lepiej znana na arenie międzynarodowej jako Foxconn, ogłosiła plany produkcji trzech własnych pojazdów elektrycznych we współpracy z Yulon, tajwańskim producentem samochodów, pod nazwą Foxtron. Foxconn, który jest najbardziej znany z montażu 70 procent iPhone’ów, ma podobne ambicje wobec przemysłu motoryzacyjnego: zostać producentem z wyboru dla zupełnie nowego rodzaju samochodu. Do tej pory podpisał umowy na produkcję samochodów dla dwóch amerykańskich startupów EV, Lordstown Motors i Fisker.

Własne pojazdy Foxconna — hatchback, sedan i autobus — nie są specjalnie emanujące szykiem Apple, ale stanowią duży krok naprzód dla producenta elektroniki użytkowej. Ambitny plan ekspansji Foxconna odzwierciedla również większą zmianę w świecie motoryzacji pod względem technologii i geografii. Stany Zjednoczone, Europa i Japonia określiły, czym są samochody przez ostatnie 100 lat. Teraz zmieniający się charakter samochodów, wraz z rosnącą elektryfikacją, komputeryzacją i autonomią, oznacza, że ​​Chiny mogą w coraz większym stopniu decydować o tym, czym jest produkcja samochodów.

Jeśli Foxconnowi uda się zbudować dużą firmę produkującą samochody, przyczyni się to do tego, że Chiny staną się motoryzacyjnym epicentrum zdolnym przyćmić konwencjonalne potęgi USA, Niemiec, Japonii i Korei Południowej. Foxconn nie odpowiadał na prośby o wywiad.

Oczekuje się, że w nadchodzących latach przemysł motoryzacyjny ulegnie dużym przeobrażeniom. W raporcie McKinsey z października 2020 r. stwierdzono, że producenci samochodów będą wymyślać nowe sposoby sprzedaży pojazdów i generowania przychodów za pośrednictwem aplikacji i usług subskrypcyjnych. Pod pewnymi względami samochód przyszłości brzmi jak smartfon na kółkach.

Częściowo dlatego nie ma lepszego momentu niż teraz, aby producent elektroniki spróbował produkcji samochodów, mówi Marc Sachon, profesor w IESE Business School w Barcelonie, który bada przemysł motoryzacyjny. Układy napędowe pojazdów elektrycznych są prostsze niż spalinowe, z mniejszą liczbą komponentów i mniejszą liczbą etapów montażu. Łańcuch dostaw pojazdów elektrycznych jest prostszy w zarządzaniu niż konwencjonalny łańcuch dostaw, który jest jedną z podstawowych kompetencji uznanych producentów samochodów. Chiny, dodaje Sachon, mają silny ekosystem pojazdów elektrycznych, od baterii po oprogramowanie, a nawet produkcję komponentów.

Chiny są szczególnie dobrze przygotowane do poprowadzenia szarży w kierunku elektryfikacji. Kraj ma już jednych z najbardziej zaawansowanych producentów akumulatorów na świecie, w tym CATL i BYD, z których ten ostatni produkuje również samochody. Producenci samochodów w regionie mogą zyskać przewagę, jeśli chodzi o zrozumienie i wykorzystanie nowych technologii akumulatorów po prostu dzięki bliskości – podobnie jak producenci oprogramowania czerpią korzyści z bycia blisko firm projektujących chipy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img
Najnowsze wiadomości

Niezbędnik przedsiębiorcy. CEIDG tylko w wersji online * Rachunki za energię firmy w domu * Kara umowna w kosztach – nie, a kurs na...

Wniosek o wpisanie firmy w CEIDG tylko online Jeszcze przez 2 lata będzie można na papierze składać wnioski o wpis...
- Reklama -

Więcej podobnych artykułów

- Reklama -