Kiedy w 2006 r Relic Entertainment Kompania bohaterów została wydana, dni chwały gatunku strategii czasu rzeczywistego dobiegały już końca. Popularność zszywek z lat 90. i wczesnych 00 Warcraft, StarcraftLub Dowodź i podbijaj zaczęła ustępować miejsca przebojowym strzelankom FPS, RPG i grom akcji.
W ramach szerszego parasola „strategicznego” gry takie jak Warcrafta III zapoczątkował ewolucję gatunku, jak potężne, nazwane postacie zmieszane z oddziałami paszowymi. Kompania bohaterów koncentruje się na mniejszych grupach mikrozarządzanych jednostek. Zmiany te doprowadziły do powstania gatunku spin-off, który jest obecnie najpopularniejszą formą gier strategicznych: „wieloosobowej sieciowej areny bitewnej” Dota 2 Lub Liga Legend.
A jednak, prawie 13 lat od pierwszej części i dekadę po kontynuacji, Kompania Bohaterów 3 właśnie wydał ze stylem projektowania strategii czasu rzeczywistego i scenerią II wojny światowej, która nie wydawałaby się nie na miejscu w czasach świetności podgatunku.
Rozgrywająca się podczas inwazji aliantów na Włochy i północnoafrykańskiej wojny pustynnej, Kompania bohaterów 3 jest dokładnie tym, czego oczekują widzowie zaznajomieni z serią lub strategiami czasu rzeczywistego firmy Relic. Gracz wciela się w swego rodzaju niewidzialnego i wszechmocnego generała, kierującego ruchem armii na zminiaturyzowanej mapie półwyspu i jego okupowanych przez państwa Osi miast i instalacji wojskowych podczas kampanii włoskiej. Kontrolują również produkcję i rozmieszczenie żołnierzy i zbroi w szczegółowych bitwach o kontrolę zarówno nad poszczególnymi włoskimi miastami, jak i nad każdym regionem na poziomach ustawionych w Egipcie i Libii.
W kontekście II wojny światowej — takim, który całkowicie przesiąkł głównym nurtem gier aż do późnych lat 2000 — i dość tradycyjnym podejściem do strategii czasu rzeczywistego, Kompania Bohaterów 3 może być trudną propozycją dla współczesnego wydania mainstreamowego. Czy nowa gra strategiczna czasu rzeczywistego może zadowolić uznanych fanów podgatunku i spodobać się nowicjuszom?
Steve Mele, producent wykonawczy Relic Entertainment, powiedział WIRED, że robi nowy Kompania bohaterów gra na lata 2020. jako punkt wyjścia wymagała wglądu fanów serii. „Powtarzającym się motywem” wynikającym z tych opinii „było pragnienie różnych lokalizacji i głębi zawartości”, które nie „poświęciły podstawowej strategicznej rozgrywki [Company of Heroes] jest znany z.” Aby to osiągnąć, Relic pracował nad zachowaniem kluczowych elementów przeszłości serii, jednocześnie wprowadzając nowe.
„Naszą strategią było pozostawienie niektórych projektów bez zmian, ulepszenie niektórych, a następnie oczywiście dodanie ekscytujących nowych mechanizmów w oparciu o opinie społeczności” — mówi Mele. Zespół wykorzystał testy gry z udziałem fanów, aby znaleźć tę równowagę, prowadząc do takich funkcji, jak opcja „pauzy taktycznej”, która zamraża pole bitwy w trybie solo. Choć pozornie niewielka zmiana, ta funkcja jest rodzajem wyboru projektu, który może sprawić, że gra będzie bardziej przystępna dla nowicjuszy bez konieczności drastycznej przeróbki gatunku, która mogłaby zrazić tych, którzy są już zaznajomieni z grami strategicznymi czasu rzeczywistego.
Podobnie, patrzenie na teatry II wojny światowej inne niż te, które są często używane w istniejących grach – na przykład inwazja aliantów na Europę Zachodnią po operacji Overlord lub bitwy na froncie wschodnim – zmienia oczekiwania co do tego, na jakim skupieniu ma być wydana strategia czasu rzeczywistego podczas wojna może potrwać.