Jest ich więcej niż kilka nieprawdopodobnych kolaboracji w świecie zegarmistrzowskim. Tegoroczny mash-up Muppets z Orisem w celu wyprodukowania ProPilot X Kermit Edition jest oczywiście dobrym przykładem. Podobnie jak Domino’s Pizza Rolex, z logo firmy fast food olśniewającym na tarczy Air-King, przyznawane właścicielom franczyz, którzy osiągnęli 25 000 dolarów tygodniowej sprzedaży cztery tygodnie z rzędu.
Teraz szwajcarski producent Hublot, który słynie z eksperymentowania z materiałami, szczególnie w przypadku szafirowych pudełek, nawiązał współpracę z Nespresso – tak, z marką kawy. Oba zespoły stworzyły limitowaną edycję zegarka Big Bang, w której zarówno w kopercie, jak i na pasku zastosowano aluminiowe kapsułki z recyklingu oraz fusy z kawy.
Zdjęcie: Hublot
Nespresso, inna szwajcarska firma, ma doświadczenie w przekształcaniu swoich kapsułek w inne produkty. Jej projekt Second Life, uruchomiony w 2016 roku, na przestrzeni lat wyprodukował obieraczki do warzyw, scyzoryki Victorinox i długopisy Caran d’Ache. Powód, dla którego Nespresso skłania się ku działaniom ekologicznym, jest jasny. Kapsułki z kawą mogą wytwarzać mniej gazów cieplarnianych niż kawa filtrowana, ale wytwarzane przez nie odpady nadal stanowią ogromny problem. Na całym świecie kapsułki z kawą stanowią około 576 000 ton odpadów.
Ponieważ Big Bang Unico Nespresso Origin firmy Hublot jest ograniczony do zaledwie 200 sztuk i kosztuje 24 100 USD lub 25 200 EUR, można podejrzewać, że wpływ zegarka na środowisko będzie minimalny, ale mimo to właściciele będą mieli dodatkowe prawo do przechwalania się.
Mierząca 42 milimetry średnica koperta, która jest wodoodporna do 100 metrów, została wykonana w 28 procentach z aluminium pochodzącego z recyklingu, które jest następnie anodowane w celu uzyskania uderzającego zielonego koloru. Dekiel i obudowa mechanizmu są wykonane z tytanu pochodzącego z recyklingu.
Do zegarka dołączony jest nie jeden, a dwa paski wykonane z „eko” materiału. Pierwszy zawiera 4,1 procent zużytych fusów po kawie i 8,2 procent gumy z recyklingu. Drugi jest w całości poddany recyklingowi i wykonany przez tajwańską firmę SingTex, która produkuje tkaninę o nazwie SCafé składającą się w 5 procentach z przetworzonych fusów kawowych i w 95 procentach z przetworzonego poliestru. Rzeczywiście, najwyraźniej po raz pierwszy SCafé zostało użyte do wykonania paska do zegarka. Na szczęście system szybkiej wymiany Hublot jednym kliknięciem oznacza, że możesz zamienić dwie opcje paska bez użycia jakichkolwiek narzędzi.
Zdjęcie: Hublot
Kolejnym dobrodziejstwem jest to, że współpraca została zaprojektowana z chwalebnie lekkim akcentem. Chociaż zielona zieleń to odcień kapsułki Nespresso Master Origins Peru Organic, jedyną wizualną wskazówką zaangażowania Nespresso jest logo marki „N” wygrawerowane na koronie.
Jednak pomimo subtelności, Hublot najwyraźniej potrzebował całego roku badań i rozwoju, aby uzyskać odpowiednie dopasowanie kolorów siedmiu różnych materiałów, z których składa się zegarek: anodowanego aluminium, lakieru na tarczy i wskazówkach, Hublot naklejkę z logo na szkle, gumowym pasku oraz materiale, podszewce i taśmie z rzepem.
Zajrzyj do wnętrza zegarka, a znajdziesz samonakręcający się chronograf Hublot HUB1280 Unico, który zasila zegarek, który ma rezerwę mocy (czas, przez który nie możesz nosić zegarka bez zatrzymywania się) wynoszącą 72 godziny.
Na koniec zwrócono również uwagę na opakowanie zegarka. Big Bang Unico Nespresso Origin jest dostarczany w nowym opakowaniu marki Greenbox, które prawdopodobnie będzie używane do wszystkich produktów Hublot w przyszłości. Stworzony w całości z dębu – w tym imponująco zawiasy – pudełko jest wykonane w większości z masywnego, identyfikowalnego drewna i zaprojektowane do wielokrotnego użytku, ponieważ jego wnętrze z recyklingu można wyjmować.