Jak radzić sobie z depresją po meczu?

0
135

Nasze pragnienie komfortu poprzez znajomość zaczyna się w dzieciństwie, kiedy szukamy znajomych twarzy, takich jak nasza matka, w poszukiwaniu pożywienia i bezpieczeństwa. Potem instynkt zostaje z nami i kontynuujemy tworzenie przywiązań. Niestety, w miarę upływu czasu oznacza to, że tracimy również niektóre z tych przywiązań. „Kiedy je tracimy”, mówi Stever, „tracimy poczucie komfortu”.

Stever podejrzewa, że ​​przywiązania paraspołeczne mogą być teraz jeszcze bardziej rozpowszechnione z powodu pandemii, w której nasze możliwości interakcji z innymi były ograniczone. Oznacza to, że oglądamy więcej telewizji, czytamy więcej książek i gramy w gry wideo, aby wypełnić te luki społeczne. Te paraspołeczne przywiązania, jak wyjaśnił Stever w rozdziale książki 2020 Podręcznik mędrca psychologii ewolucyjnej„może zapewnić osobie poczucie bezpieczeństwa i poczucie bezpieczeństwa prawie tak skutecznie, jak prawdziwy i fizycznie bliski obiekt lub osoba przywiązania”.

Krótko mówiąc, nasze media nie zastępują kontaktu z ludźmi, ale są na drugim miejscu i było to najlepsze, co mieliśmy podczas zamknięcia z powodu pandemii.

Niektórzy badacze patologizują przywiązania paraspołeczne i uważają je za niezdrowe, ale Stever do nich nie należy. „Wcale się z tym nie zgadzam” – mówi. „To normalna, rozsądna rzecz, którą każdy robi”.

Podobnie Maja Djikic jest cytowana na kacu książkowym. Profesor nadzwyczajny i dyrektor Self-Development Laboratory w Rotman School of Management, University of Toronto, powiedziała w artykule dla Książka Zamieszki, że długie kace w książkach wynikają z tego, że czytelnik „wciąż zastanawia się i zmaga się z niektórymi osobiście istotnymi kwestiami, które zostały poruszone w książce – może to doprowadzić do osobistej przemiany”.

Jak sobie radzić

Świadomość, że istnieje depresja po grze to jedno, ale wiedza, co zrobić, gdy poczujesz tę smutek, to zupełnie inna sprawa. Przetwarzając te uczucia, Stever przygląda się innym przykładom żalu.

„Za każdym razem, gdy doświadczasz straty”, mówi Stever, „poszukujesz pocieszenia w innych związkach”. To prawda, kiedy opłakujemy przyjaciół lub rodzinę, i kiedy opłakujemy przywiązania paraspołeczne. Stever zaleca łączenie się z innymi ludźmi w twoim życiu, niezależnie od tego, czy grają, czy nie i czy omawiasz tę stratę, czy nie, aby zmniejszyć poczucie samotności i rozłączenia.

Sugeruje również znalezienie innego połączenia, aby wypełnić lukę w rozrywce. Oglądaj ulubiony program telewizyjny (np. Biuro, Złote Dziewczyny, lub Przyjaciele) lub rozpocznij coś nowego na liście rzeczy do obejrzenia. Czytać książkę. Rozpocznij nową grę lub powtórz starą ulubioną. Dąż do tego, co daje ci pociechę i pamiętaj, że te uczucia przeminą.

Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy, aby zrezygnować z gry, którą kochasz, być może nie musisz. Możesz ją powtórzyć na innym poziomie trudności, w innej kolejności lub z innym zakończeniem (jeśli gra na to pozwala). Powtórka Oddech Dziczy nie działał dla mnie, więc szukałem sąsiednich gier, takich jak prequel Hyrule Warriors: Age of Calamity, co pozwoliło mi spędzić więcej czasu z tym samym światem i postaciami, choć z pewnymi różnicami. Dla mnie było wystarczająco różne i wystarczająco podobne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj