10.4 C
Warszawa
poniedziałek, 26 września, 2022

Jakie są zasady dla celebrytów promujących NFT?

Musisz przeczytać

W styczniu aktorka Mila Kunis przeprowadziła wideokonferencję z Randi Zuckerberg, siostrą Marka Zuckerberga, aby omówić jej projekt NFT „Stoner Cats”, który kilka tysięcy widzów oglądało z domu. Rozmowa była częścią wydarzenia online zorganizowanego przez nową grupę krypto-dla kobiet MyBFF. Przez cały wieczór mówca za mówcą podkreślał, jak sprytne kobiety powinny szybko wskoczyć do świata Web3, zanim mężczyźni zgarną wszystkie bogactwa. Ale Kunis potrzebował czasu, by rzucić zastrzeżenie. „Nie chcę, żeby ludzie wchodzący w NFT myśleli, że to inwestycja”, powiedziała. „Wejdź w to, ponieważ to kochasz, ponieważ uważasz, że jest piękne, ponieważ przynosi ci radość”. Następnie wspomniała bezceremonialnie, że również Komisja Papierów Wartościowych i Giełd „zajmie się” nimi, jeśli będą prezentować NFT jako inwestycję. To było zaskakujące przyznanie – w dynamicznie rozwijającym się świecie szylingów celebrytów w NFT, wydaje się, że prawie nie ma żadnych przepisów.

Gwiazdy uwielbiają NFT. Niektóre znane typy uruchomiły własne projekty, jak Quentin Tarantino, który sprzedaje NFT oparte na swoim oryginale Pulp Fiction scenariusz. Inni lubią zwracać uwagę na wspierane przez siebie projekty, takie jak Bored Ape Yacht Club. Gwyneth Paltrow, Eminem, Steve Aoki, Jimmy Fallon, Paris Hilton, Shaquille O’Neal, Post Malone, The Chainsmokers, DJ Khaled, Future, Snoop Dogg, Lil Baby, Mark Cuban, Steph Curry i Serena Williams napisali o swoich małpy; Timbaland jest zarówno właścicielem BAYC NFT, jak i uruchomił firmę produkcyjną dla właścicieli BAYC.

Tymczasem Justin Bieber opublikował w styczniu na Instagramie zdjęcie znudzonej małpy, a teraz ma dwa w swoim cyfrowym portfelu, chociaż nie jest jasne, czy faktycznie zapłacił za nie osobiście, czy w ogóle je posiada. (Bieber nie odpowiedział na prośby o komentarz.) Pseudonimowy blog Dirty Bubble Media dokumentował niektóre dziwactwa związane z naciskiem celebrytów na NFT, śledząc ruch blockchain, aby teoretyzować, że niektórzy celebryci mogą mieć większy udział finansowy w NFT, którym są promując niż pozwalali, w tym Biebera. Czy zapłacono mu za promowanie niektórych NFT, o których pisał, za pomocą darmowych NFT lub zwykłych starych amerykańskich dolarów?

Nie wiemy teraz. Ale powiedzmy hipotetyczną celebrytę był zaakceptować bezpłatny NFT w zamian za jego promocję. W takim przypadku, według Bonnie Patten, dyrektor wykonawczej grupy praw konsumentów Prawda w reklamie, zastosowanie powinny mieć aktualne wytyczne Federalnej Komisji Handlu dotyczące promocji w mediach społecznościowych. „Prawo jest jasne, że jeśli otrzymujesz w prezencie przedmiot, który następnie promujesz, musisz wyraźnie i wyraźnie ujawnić ten materialny związek” – mówi. Zgadza się z tym Ethan Wall, prawnik specjalizujący się w kwestiach prawnych związanych z mediami społecznościowymi. „Te same zasady, które dotyczą influencerów, którym płaci się za promowanie produktów i usług, dotyczą również NFT” – mówi. Hipotetyczna celebrytka musiałaby ujawnić, że promuje produkt w podobny sposób, w jaki umieszczałaby „#ad” lub inne ujawnienia w postach w mediach społecznościowych.

Co by było, gdyby celebrytka otrzymała darmowy NFT od organizacji zewnętrznej, być może jakiegoś rodzaju usługi concierge lub agencji marketingowej działającej jako pośrednik? Ta sama oferta – obecne wytyczne również powinny mieć zastosowanie. Robert Weissman, prezes organizacji konsumenckiej Public Citizen, uważa, że ​​podstawowe zasady wytycznych FTC są jasne, chociaż nie zostały one napisane z myślą o zawiłym świecie NFT. „Jedną z podstawowych koncepcji jest to, że ludzie mają prawo wiedzieć, kiedy są reklamowani”, mówi Weissman. „Reklamodawcy i osoby wspierające mają obowiązek ujawniania w tym celu potwierdzonych informacji, gdy konsumenci zwykle nie wiedzieliby, że są reklamowani”.

Czy więc FTC będzie egzekwować swoje zasady wobec celebrytów i wpływowych osób, które wydają się promować NFT bez odpowiedniego ujawnienia swoich udziałów finansowych? Nie jest to jasne, a FTC odmówiła komentarza na temat swojego podejścia do regulacji NFT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img
Najnowsze wiadomości

Niezbędnik przedsiębiorcy. CEIDG tylko w wersji online * Rachunki za energię firmy w domu * Kara umowna w kosztach – nie, a kurs na...

Wniosek o wpisanie firmy w CEIDG tylko online Jeszcze przez 2 lata będzie można na papierze składać wnioski o wpis...
- Reklama -

Więcej podobnych artykułów

- Reklama -