10.4 C
Warszawa
poniedziałek, 26 września, 2022

Mazda MX-30 ma urok, ale brakuje wszystkiego innego

Musisz przeczytać

Mazda twierdzi w swoich materiałach marketingowych, że zamiast dążyć do pełnego zasięgu, zdecydowali się wyposażyć MX-30 w słaby silnik elektryczny i akumulator krótkiego zasięgu, ponieważ to wszystko, czego potrzebowałby typowy kierowca. Jestem sceptyczny. Brzmi to jak usprawiedliwienie niedoinwestowania w technologię EV przez te wszystkie lata. Nie ma znaczenia, że ​​większość podróży samochodem to mniej niż 100 mil. Łącznie wszystkie te krótkie podróże szybko się sumują. Próba dopasowania dnia dojazdów do pracy i z pracy oraz załatwianie sprawunków w MX-30 oznacza granie w niekończącą się grę z lękiem o zasięg, która polega na rozpoczynaniu każdej podróży z maksymalnym (lub 80-procentowym) naładowaniem, starannie planując, gdzie uzupełnić paliwo. i zastanawiasz się, czy na koniec dnia wystarczy Ci energii, by wrócić do domu.

MX-30 może ładować do 50 kW za pomocą szybkiej ładowarki. To słabe w porównaniu do 115-150 kW dostępnego w Fordzie Mustang Mach-E i zdumiewającej Kia EV6, która może osiągnąć ponad 200 kW przy maksymalnej prędkości. Mimo to ma tak małą baterię, że ładowanie od 20 do 80 procent nie trwa tak długo. Udało mi się wykonać zadanie w około 40 minut przy szybkiej ładowarce, która przez cały czas ładowania nie osiągnęła szczytu 50 kW.

Jednak estymator pozostałego zasięgu MX-30 na desce rozdzielczej był najdokładniejszy ze wszystkich pojazdów elektrycznych, którymi jeździłem. Kiedy powiedział, że mam 60 mil zasięgu, wiedziałem, że 40 mil w dół drogi zostanie mi około 20 mil zasięgu, nawet gdy oscylowałem między ruchem zderzak w zderzak a jazdą po autostradzie. To przynajmniej nagroda pocieszenia za tak krótki zasięg.

Powiedziawszy to, podróże samochodem MX-30 byłyby niewyobrażalnie nudne, jeśli musisz zatrzymywać się co 50 do 75 mil, aby się podłączyć, i wręcz niemożliwe na wielu obszarach kraju, gdzie stacje ładowania są nieliczne i oddalone od siebie . Nie wspominając o tym, że akumulatory litowo-jonowe EV zachowują się tak jak akumulatory litowo-jonowe w innych produktach konsumenckich, takich jak telefony. Jeśli za każdym razem ładujesz go do pełna, degradujesz baterię znacznie szybciej, niż gdy ładujesz ją tylko do 80 procent. Naładuj MX-30 do 80 procent, a zaczynasz tylko 80 mil zasięgu.

Piękne wnętrze, nijaki ekran

Zdjęcie: James Halfacre/Mazda

W MX-30 zamontowano 8,8-calowy ekran dotykowy na desce rozdzielczej oraz osobny 7-calowy ekran dotykowy do sterowania klimatyzacją przy dźwigni zmiany biegów. Sama deska rozdzielcza przecina przestrzeń między dwoma ekranami, więc nie ma jednego gigantycznego tabletu, który obsługuje wszystkie funkcje, jak Tesla, Polestar 2, Mustang Mach-E i, cóż, większość dzisiejszych pojazdów elektrycznych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Reklama -spot_img
Najnowsze wiadomości

Niezbędnik przedsiębiorcy. CEIDG tylko w wersji online * Rachunki za energię firmy w domu * Kara umowna w kosztach – nie, a kurs na...

Wniosek o wpisanie firmy w CEIDG tylko online Jeszcze przez 2 lata będzie można na papierze składać wnioski o wpis...
- Reklama -

Więcej podobnych artykułów

- Reklama -