Niu KQi3 Max Escooter to ciężka, ale niezawodna jazda

0
187

Testuję smartfony i skutery elektryczne wśród wielu innych produktów tutaj w WIRED. W przeciwieństwie do telefonów escootery różnią się znacznie jakością. Większość dzisiejszych telefonów jest całkiem niezła – niezależnie od tego, czy kupujesz z niższej półki, czy płacisz za flagowiec – ale escootery nie osiągnęły jeszcze tego poziomu rozwoju. Każda masywna skrzynia, którą muszę wnosić po schodach, nie gwarantuje mi całkowicie przyjemnego i bezbolesnego doświadczenia. Dlatego lubię Niu. KQi3 Max to druga hulajnoga tej marki, którą testuję, i podobnie jak pierwsza jest to niezawodna, dobrze wyważona maszyna do codziennych dojazdów do pracy.

KQi3 Max to niewielka aktualizacja w stosunku do KQi3 Pro, którą testowałem w zeszłym roku. Są prawie identyczne, od projektu po komponenty, ale droższy Max ma nieco mocniejszy silnik, waży trochę więcej i ma większą pojemność baterii. Pro jest wystarczający dla większości ludzi, ale jeśli jesteś w bardziej pagórkowatym terenie lub jesteś cięższym jeźdźcem, może warto wydać dodatkowe 200 $ na dodatkową moc.

Luksusowa jazda

KQi3 Max jest w większości zmontowany; wystarczy przymocować kierownicę. Od samego początku wygląda i wydaje się solidny, z atmosferą intencji. Nie jest tak lekki jak hulajnoga, którą zdejmujesz z półki, jak Speedway Mini 4 Pro, ani nie jest tak fantazyjny i ciężki jak Apollo City. Ma cel.

Kierownica znajduje się w dobrym miejscu dla mojego wzrostu 6’4″, ale nie można regulować wysokości, więc może nie być wygodna dla wszystkich. Nie są tak szerokie jak Apollo City, ale i tak chciałbym, żeby były zwiń, aby zaoszczędzić trochę szerokości podczas pakowania hulajnogi.Nie ma też zbyt wiele miejsca na wygodne przymocowanie smartfona za pomocą uchwytu, chociaż zacząłem używać bezprzewodowych wkładek dousznych do słuchania instrukcji nawigacyjnych zamiast patrzeć w dół na ekran .

Mówiąc o tym, Niu ma najlepszy mechanizm składania ze wszystkich hulajnóg, które wypróbowałem. Po prostu odepnij zatrzask u podstawy łodygi i opuść go, a automatycznie zatrzaśnie się w miejscu na końcu pokładu. Czas się rozwinąć? Naciśnij przycisk nad tylnym światłem hamowania, a mostek zostanie odblokowany. Podnieś go i zamknij zatrzask, aby ustawić go pionowo. To bardzo proste. Ma też niezawodnie stabilną podpórkę.

Foto: Niu

Ważący 46 funtów ten escooter nie jest czymś, co większość ludzi może z łatwością nosić, ale nadal nie jest to dla mnie nierozsądne. Zdecydowanie nie chciałbym jednak wnosić go więcej niż na trzy kondygnacje schodów. Chciałbym, żeby Niu spróbował zgolić wagę, zachowując jednocześnie moc tej maszyny.

Jest dzwonek, dość jasny reflektor i wyraźny wyświetlacz pokazujący poziom naładowania akumulatora, prędkość i inne dane dotyczące jazdy, ale za tę cenę spodziewałbym się przycisków kierunkowskazów. Jest również wodoodporny IP54, więc dobrze radzi sobie z rozpryskami wody. Pamiętaj tylko, aby nie jeździć nim w deszczu i poczekaj, aż wyschnie, zanim podłączysz go do ładowania.

Podczas początkowej konfiguracji hulajnogi będziesz mieć ograniczenie do niższej prędkości. Przejedź krótki dystans, a automatycznie odblokujesz tryb większej prędkości (do 20 mil na godzinę). Aby odblokować szczyt prędkość 23 mil na godzinę, musisz wybrać niestandardowy tryb prędkości w aplikacji.

Sama aplikacja nie jest uciążliwa, nawet jeśli poproszenie użytkowników o pobranie aplikacji w celu odblokowania prędkości skutera jest irytującym dodatkowym krokiem. Możesz także dostosować żądaną ilość hamowania rekuperacyjnego i włączyć takie funkcje, jak tempomat lub mechanizm blokujący. Ale Max nie łączy się natychmiast z moim telefonem przez Bluetooth, kiedy go włączam; wymaga trochę szturchania przez odświeżenie aplikacji.

Maksymalny potencjał

Modernizacja z 350-watowego silnika w KQi3 Pro na 450-watowy silnik w modelu Max oznacza, że ​​zyskujesz trochę dodatkowej mocy do pracy. Ten escooter jest naprawdę responsywny, gdy wciśniesz pedał gazu, więc może dość szybko wspiąć się do 20 mil na godzinę. Nie ma żadnego dillydally’ego, kiedy uderzasz go na światłach. Świetnie radzi sobie również z utrzymywaniem dużych prędkości podczas pokonywania wzniesień. Bez problemu wspięła się na Williamsburg Bridge i Manhattan Bridge tutaj w Nowym Jorku i utrzymywała prędkość 15 mil na godzinę lub wyższą.

Podwójne hamulce tarczowe dobrze radzą sobie z szybkim zatrzymywaniem, czego nauczyłem się, gdy samochód przede mną zdecydował się skręcić w prawo bez sprawdzania pasa dla rowerów. (Tak, krzyknąłem: „Ej, pędzę tutaj!”) Układ zawieszenia w połączeniu z 9,5-calowymi oponami bezdętkowymi jest solidny — radzi sobie z większością nierówności i małych dziur, ale nie potrąci cię zdjąć skarpetki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj