Nowy elektryczny samochód Polestar nie ma tylnej szyby

0
78

Polestar jest zorientowana na design, czysto elektryczna marka, więc pojawienie się Polestar 4 nie jest zaskoczeniem (zwłaszcza, gdy pojawia się po Polestars 1, 2 i 3). Ale zastanawiające jest to, że ta sprytna marka niezależnych myślicieli i znawców stylu chce uratować jedną z bardziej skandalicznych nisz motoryzacyjnych — SUV-a coupé.

Pomaga to, że dyrektor generalny firmy, Thomas Ingenlath, był w poprzednim życiu projektantem. „Zamiast po prostu modyfikować istniejącego SUV-a, nadając mu szybszą linię dachu, a w rezultacie narażając na szwank takie elementy, jak przestrzeń nad głową i komfort z tyłu, zaprojektowaliśmy Polestar 4 od podstaw jako nową generację SUV-ów coupé, która celebruje komfort pasażerów z tyłu” twierdzi.

Tak więc, chociaż najmocniejszy Polestar 4 z dwoma silnikami napędza akumulator o pojemności 102 kWh na deklarowany zasięg 350 mil (WLTP) i jest jak dotąd najwydajniejszym Polestarem, wszystkie oczy, co zrozumiałe, zwrócone są na konstrukcję samochodu — i tylną zakończyć w szczególności. Dlaczego? Ponieważ Polestar całkowicie pozbył się tradycyjnej tylnej szyby.

Ci w szklanych domach

Foto: Polestar

To pomysł, który firma zbadała ze swoim wspaniałym samochodem koncepcyjnym 2020 Precept, ale tutaj jest naprawdę. Biorąc pod uwagę, że kształt „szklarni” samochodu, jak nazywają ją projektanci, ma kluczowe znaczenie dla tego, jak postrzegamy pojazd, wyeliminowanie jednej z głównych jego części jest mocnym stwierdzeniem.

Polestar zrobił to, wykorzystując możliwości ekranu o wysokiej rozdzielczości, który zastępuje odwieczne lusterko wsteczne. Wyświetla obraz w czasie rzeczywistym z tylnej kamery zamontowanej na dachu i zapewnia znacznie szersze pole widzenia. To nie nowość — Range Rover od lat używa swojego lusterka z aparatem ClearSight — ale Polestar jest pierwszym, który maksymalnie wykorzystał potencjał projektowy.

Powód? Wydłużając sylwetkę Polestar 4, zoptymalizowano również właściwości aerodynamiczne samochodu, co jest kluczowym elementem zwiększającego zasięg pojazdu elektrycznego. 4 ma imponująco śliski współczynnik oporu powietrza 0,26. Ale umożliwia również ponowne wyobrażenie sobie tylnej części samochodu.

„W przeszłości zawsze musieliśmy zapewnić otwór z tyłu na fizyczne lustro” — mówi WIRED szef projektu Polestar, Maximilian Missoni. „Technologia kamery ma teraz bardzo wysoką rozdzielczość, działa dobrze w nocy, a oprogramowanie jest stale aktualizowane, dzięki czemu możemy z czasem dodawać wartość do systemu. Moglibyśmy zdjąć tylną szybę i przesunąć całą konstrukcję jeszcze bardziej do tyłu. Tworzy kokon”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj