Oto dowód, że mowa nienawiści jest bardziej wirusowa na Twitterze Elona Muska

0
21

Elona Muska reaktywował konto Donalda Trumpa na Twitterze w zeszły weekend, cofając zakaz nałożony w styczniu 2021 r. po tym, jak uznano, że jego posty podżegały do ​​przemocy na Kapitolu USA. Trump nie zaczął ponownie korzystać ze swojego konta, ale badacze mediów społecznościowych od miesięcy ostrzegali, że jego powrót może przynieść falę podziałów i dezinformacji na platformie. Nawet bez jego kontrowersyjnej obecności nowa analiza milionów tweetów pokazuje, że mowa nienawiści stała się bardziej widoczna na Twitterze pod przywództwem Muska.

Naukowcy z grupy Digital Planet na Uniwersytecie Tufts śledzili mowę nienawiści na Twitterze przed i po tym, jak Musk przejął firmę pod koniec października. Aby to zrobić, wykorzystali strumień danych udostępniany przez platformę, znany jako wąż strażacki — kanał każdego publicznego tweeta, takiego jak, retweet i odpowiedzi udostępnianych na platformie. Grupa zastosowała to samo podejście w poprzednich badaniach, w tym w badaniu toksyczności na Twitterze w związku z wyborami w połowie kadencji w USA.

Aby zbadać, w jaki sposób własność Muska zmieniła Twittera, naukowcy przeszukali tweety opublikowane między 1 marca a 13 listopada tego roku, zbierając 20 najpopularniejszych – określonych na podstawie kombinacji obserwujących, polubień i retweetów – ze słowami kluczowymi, które mogą wskazywać na anty- LGBTQ+, rasistowskie lub antysemickie. Następnie przejrzeli język tych tweetów w każdej z trzech kategorii i próbowali ocenić ich prawdziwe intencje.

Przez kilka miesięcy przed przejęciem Muska badacze uznali, że tylko jeden tweet z trzech list 20 najlepszych jest rzeczywiście nienawistny, w tym przypadku skierowany przeciwko Żydom. Inni albo cytowali nienawistne uwagi innej osoby, albo używali odpowiednich słów kluczowych w sposób nienienawistny.

W kilka tygodni po tym, jak Musk przejął Twittera, ta sama analiza wykazała, że ​​nienawistne tweety stały się znacznie bardziej widoczne wśród najpopularniejszych tweetów z potencjalnie toksycznym językiem. W przypadku tweetów zawierających słowa związane z postami anty-LGBTQ+ lub antysemickimi, siedem z 20 najlepszych postów w każdej kategorii było teraz nienawistnych. W przypadku popularnych tweetów zawierających potencjalnie rasistowski język, jeden z 20 najlepszych został uznany za mowę nienawiści.

„Toksyczność Twittera znacznie zwiększyła liczbę wejść do tego budynku po Musku”, mówi Bhaskar Chakravorti, dziekan ds. globalnego biznesu w Fletcher Business School na Uniwersytecie Tufts i przewodniczący Digital Planet, który przeprowadził analizę.

Te dane mogą zwiększyć wyzwania, przed którymi stoi Musk, próbując odwrócić sytuację firmy, którą obciążył długiem. Reklamodawcy zapewniają większość przychodów Twittera, ale niektórzy w ostatnich tygodniach mówili, że ograniczą lub wstrzymają wydatki, dopóki nie dowiedzą się więcej o zmianach w polityce treści platformy. „Reklamodawcy nie mogą inwestować swoich pieniędzy na platformach, na których nie ma kompleksowych zasad dotyczących mowy nienawiści i dezinformacji, które są konsekwentnie egzekwowane” — mówi Lou Paskalis, wieloletni dyrektor ds. reklamy, który wcześniej pełnił funkcję prezesa MMA Global, marketingowej grupy handlowej.

Analiza Tufts nie wskazuje, czy wzrost mowy nienawiści wynika z konkretnych zmian wprowadzonych przez Muska po tym, jak w zeszłym miesiącu przejął Twittera za 44 miliony dolarów. Chociaż początkowo twierdził, że polityka firmy się nie zmieni, zwolnił również tysiące pracowników i kontrahentów, zmniejszając zasoby, które Twitter mógłby wnieść do treści policyjnych. W niektórych krajach, w których platforma jest popularna, takich jak Brazylia, aktywiści i badacze śledzący dezinformację twierdzą, że na Twitterze nie ma już nikogo, kto mógłby odpowiedzieć na ich ostrzeżenia i prośby.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj