Przestraszeni przez ChatGPT, amerykańscy prawodawcy chcą stworzyć regulator AI

0
84

Inną zmianą, na którą nalegali zarówno prawodawcy, jak i świadkowie z branży, było wymaganie ujawniania informacji w celu informowania ludzi, kiedy rozmawiają z modelem językowym, a nie człowiekiem, lub gdy technologia sztucznej inteligencji podejmuje ważne decyzje, których konsekwencje zmieniają życie. Jednym z przykładów może być wymóg ujawnienia, aby ujawnić, kiedy dopasowanie rozpoznawania twarzy jest podstawą aresztowania lub oskarżenia karnego.

Przesłuchanie w Senacie wynika z rosnącego zainteresowania rządów USA i Europy, a nawet niektórych znawców technologii, wprowadzeniem nowych barier ochronnych dla sztucznej inteligencji, aby zapobiec szkodzeniu ludziom. W marcu list grupowy podpisany przez główne nazwiska w dziedzinie technologii i sztucznej inteligencji wzywał do sześciomiesięcznej przerwy w rozwoju sztucznej inteligencji, aw tym miesiącu Biały Dom wezwał dyrektorów OpenAI, Microsoft i innych firm i ogłosił, że wspiera publiczną konkurs hakerski mający na celu zbadanie generatywnych systemów sztucznej inteligencji. Unia Europejska finalizuje także obszerną ustawę zwaną ustawą o sztucznej inteligencji.

Montgomery z IBM wezwał wczoraj Kongres do zainspirowania się ustawą o sztucznej inteligencji, która kategoryzuje systemy sztucznej inteligencji według zagrożeń, jakie stwarzają dla ludzi lub społeczeństwa, i odpowiednio ustala dla nich zasady, a nawet zakazuje. Poparła również pomysł zachęcania do samoregulacji, podkreślając swoją pozycję w radzie etycznej AI IBM, chociaż w Google i Axon struktury te pogrążyły się w kontrowersjach.

Center for Data Innovation, techniczny think tank, powiedział w liście opublikowanym po wczorajszym przesłuchaniu, że Stany Zjednoczone nie potrzebują nowego regulatora dla sztucznej inteligencji. „Tak jak nierozsądne byłoby, gdyby jedna agencja rządowa regulowała wszystkie decyzje podejmowane przez ludzi, tak samo nierozsądne byłoby, gdyby jedna agencja regulowała całą sztuczną inteligencję” – czytamy w liście.

„Nie sądzę, żeby to było pragmatyczne i nie o tym powinni teraz myśleć” — mówi Hodan Omaar, starszy analityk w centrum.

Omaar mówi, że pomysł uruchomienia zupełnie nowej agencji zajmującej się sztuczną inteligencją jest nieprawdopodobny, biorąc pod uwagę, że Kongres nie przeprowadził jeszcze innych niezbędnych reform technologicznych, takich jak potrzeba nadrzędnej ochrony prywatności danych. Uważa, że ​​lepiej jest zaktualizować istniejące przepisy i pozwolić agencjom federalnym na dodanie nadzoru nad sztuczną inteligencją do ich istniejących prac regulacyjnych.

Komisja ds. Równych Szans Zatrudnienia i Departament Sprawiedliwości wydały zeszłego lata wytyczne dotyczące tego, w jaki sposób firmy stosujące algorytmy przy zatrudnianiu – algorytmy, które mogą oczekiwać, że ludzie będą wyglądać lub zachowywać się w określony sposób – mogą zachować zgodność z amerykańską ustawą o niepełnosprawnościach. Takie wskazówki pokazują, w jaki sposób polityka AI może pokrywać się z istniejącym prawem i obejmować wiele różnych społeczności i przypadków użycia.

Alex Engler, pracownik Brookings Institution, mówi, że obawia się, że Stany Zjednoczone mogą powtórzyć problemy, które zatopiły federalne przepisy dotyczące prywatności zeszłej jesieni. Historyczna ustawa została odrzucona przez kalifornijskich prawodawców, którzy wstrzymali się od głosowania, ponieważ prawo miałoby pierwszeństwo przed stanowymi przepisami dotyczącymi prywatności. „To wystarczająca obawa” — mówi Engler. „Czy to wystarczająco dobra obawa, że ​​powiesz, że po prostu nie będziemy mieć ochrony społeczeństwa obywatelskiego dla AI? nic o tym nie wiem.”

Chociaż przesłuchanie dotyczyło potencjalnych szkód związanych ze sztuczną inteligencją — od dezinformacji wyborczej po niebezpieczeństwa koncepcyjne, które jeszcze nie istnieją, takie jak samoświadoma sztuczna inteligencja — największe zainteresowanie wzbudziły generatywne systemy sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, które zainspirowały przesłuchanie. Wielu senatorów argumentowało, że mogą zwiększyć nierówności i monopolizację. Jedynym sposobem, aby się przed tym ustrzec, powiedział senator Cory Booker, demokrata z New Jersey, który w przeszłości był współsponsorem przepisów dotyczących sztucznej inteligencji i popierał federalny zakaz rozpoznawania twarzy, jest ustanowienie przez Kongres zasad ruchu drogowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj