„Naszym celem w przypadku Projektu Leonardo jest umożliwienie znacznie większej liczbie graczy cieszenia się niezwykłymi grami tworzonymi przez PlayStation Studios i naszą społeczność programistów na PS5” — mówi Ryan. „Miliony graczy grają w gry, aby uciec do zabawy, nawiązać nowe przyjaźnie lub spędzić razem czas. Możliwość udostępnienia gier większej liczbie graczy to coś, do czego wszyscy w SIE podchodzimy z ogromną pasją”.
Współpraca między osobami niepełnosprawnymi a PlayStation również wskazuje na zaangażowanie branży w zwiększanie dostępności. Project Leonardo ma podobieństwa z kontrolerem Xbox Adaptive Controller firmy Microsoft. W systemach Xbox i Windows gracze mogą aktywować funkcję o nazwie Copilot, która pozwala im połączyć dwa kontrolery, które działają jak jedno urządzenie. Dla graczy niepełnosprawnych fizycznie, którzy mają trudności z dotarciem do określonych danych wejściowych lub nawet naciskaniem określonych przycisków, możliwość wyboru ma kluczowe znaczenie. W komunikacie prasowym rzecznik Sony Interactive Entertainment wyjaśnił mechanikę gry Copilot w wersji na PlayStation:
Project Leonardo „może być używany jako samodzielny kontroler lub sparowany z dodatkowymi bezprzewodowymi kontrolerami Project Leonardos lub DualSense. Maksymalnie dwa kontrolery Project Leonardo i jeden kontroler bezprzewodowy DualSense mogą być używane razem jako jeden wirtualny kontroler, umożliwiając graczom łączenie i dopasowywanie urządzeń w celu dopasowania ich do konkretnych potrzeb w zakresie rozgrywki lub gry zespołowej z innymi. Na przykład gracze mogą rozszerzyć swój kontroler DualSense o kontroler Project Leonardo lub samodzielnie używać dwóch kontrolerów Project Leonardo. Przyjaciel lub członek rodziny może również pomóc, pomagając kontrolować postać gracza za pomocą kontrolera DualSense lub drugiego kontrolera Project Leonardo. Kontrolery można dynamicznie włączać i wyłączać oraz używać w dowolnej kombinacji”.
Oprócz możliwości korzystania z więcej niż jednego z nowych kontrolerów, nowe urządzenie można również sparować z zewnętrznymi przyciskami i przełącznikami innych firm, aby zwiększyć jego ogólną dostępność. Sony nie powiedziało, czy Project Leonardo będzie kompatybilny z zestawem Logitech Adaptive Kit ani jaka będzie interoperacyjność z komputerem, a nawet czy Project Leonardo będzie ostateczną nazwą urządzenia, gdy trafi na rynek. Ale więcej alternatyw oznacza, że gracze niepełnosprawni fizycznie nie będą ograniczeni w swoich konfiguracjach. I, jak zauważa Jim Ryan, taki jest cel.
Dzięki uprzejmości Sony
Dzięki większej liczbie gier, a teraz również konsolom, dostępnym dla wszystkich graczy, w tym osób niepełnosprawnych, gracze mogą odkrywać i doświadczać tych samych momentów, które definiują popkulturę, które nadal tworzą gry. Projekt Leonardo to tylko jedno narzędzie w stale rosnącym arsenale ułatwień dostępu. Ale dla osób niepełnosprawnych fizycznie, które nie mogą korzystać z PS5, ten kontroler wypełni lukę.
„Naszą misją jest wykorzystanie technologii i innowacji, aby gry były bardziej dostępne dla wszystkich” — mówi Ryan. „Pracujemy nad przyszłością, w której gracze o różnych umiejętnościach będą mogli dzielić się radością płynącą z grania. Niezależnie od tego, czy chodzi o ustawienia ułatwień dostępu w grze, funkcje interfejsu użytkownika platformy, czy nowe produkty, takie jak Project Leonardo, nasze PlayStation Studios i zespoły ds. rozwoju produktów z wielką pasją urzeczywistniają to. Mamy nadzieję, że branża gier stanie się jeszcze bardziej inkluzywna i jesteśmy wdzięczni za udział w tej podróży”.