Specialized Turbo Tero X 4.0 zabierze Cię wszędzie

0
86

Chyba że jesteś szosowy zawodnik zmniejszający wagę, Twój rower powinien prawdopodobnie mieć regulowaną sztycę podsiodłową. Możesz poprowadzić linkę od sztycy roweru do małej dźwigni na kierownicy. Szybkim ruchem kciuka możesz zmienić wysokość siodełka roweru bez zsiadania, a nawet zatrzymywania pedałowania.

Kilka lat temu każdy rower górski miał jeden z nich i był to przełom. Czasami chcesz, aby twoja noga była w pełni wyprostowana, abyś mógł efektywnie przenosić jak najwięcej mocy na pedały. Innym razem chcesz, aby siodło było niżej, na przykład podczas poruszania się po skałach, a alternatywą dla możliwości postawienia stopy jest wielokrotne uderzanie resztą ciała (i rowerem) w Matkę Ziemię.

To tylko kilka powodów, dla których nie mogę się doczekać dodania regulowanej sztycy do e-roweru Specialized Turbo Terro X 4.0. Po co opracowywać zupełnie nową geometrię ramy (co testowały firmy takie jak Electra), skoro można po prostu dodać sztycę regulowaną? Ta i wiele innych inteligentnych regulacji zmienia ten wszechstronny elektryczny rower górski w zabójcę drgań.

Wyboiste ulice

Najprościej można opisać Turbo Tero X, mówiąc, że jest to jeden z kultowych rowerów górskich Specialized, który otrzymał silnik i został przystosowany do pracy zarówno na dojazdach do pracy, jak i na szuter. Jeździ się nim jak na rowerze górskim — ma prostą kierownicę, którą można kierować prosto, a średnie i duże wersje mają ogromne 29-calowe przednie koła. Ta szczególna konfiguracja, z dużymi przednimi kołami i nieco mniejszymi tylnymi kołami, nazywana jest rowerem w stylu mullet i jest uważana za lepszą na trudny teren, chociaż muszę przyznać, że jeździłem na małej ramie, która nie mieści dużego przodu koła, a zatem ma tylko dwa z 27,5-calowych kół.

Fotografia: specjalistyczna

Najbardziej oczywistym ukłonem w stronę kolarstwa górskiego jest prawdopodobnie system zawieszenia. Podczas gdy wiele tańszych e-rowerów zawiera teraz przednie i tylne amortyzatory, Specialized od ponad 20 lat tworzy i opatentowuje systemy pełnego zawieszenia.

Kiedy podniosłem Turbo Tero X, personel skalibrował zawieszenie do mojej wagi — oczywiście kolarz ważący 115 funtów nie potrzebuje tyle amortyzacji, co kolarz ważący 200 funtów. Podobnie jak w przypadku roweru górskiego, możesz zablokować przedniego amortyzatora, aby nie kołysał się tak bardzo i nie marnował energii podczas podjeżdżania pod strome wzniesienia. Pokrętło na jednoobrotowym tylnym zawieszeniu umożliwia dalszą regulację w zależności od tego, gdzie i jak jedziesz.

Podobnie jak w przypadku większości wspanialszych rzeczy w życiu, trudno jest wyjaśnić, o ile lepiej jest jeździć na rowerze, który dobrze do ciebie pasuje i ma komponenty ukierunkowane na cel, niż te, które zostały uwzględnione, aby odhaczyć specyfikacje na liście kontrolnej. Jeśli oceniasz rower wyłącznie pod względem mocy, Turbo Tero X może nie wyglądać tak wspaniale, ponieważ ma silnik o maksymalnej mocy 250 W z akumulatorem 730 Wh.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj