Ta nowa platforma może zwiększyć pamięć aplikacji AR

0
93

Wyobraź sobie rozlewanie pudełko pełne klocków Lego nad stołem. A teraz — skocz ze mną — załóż swoje wyimaginowane okulary do rzeczywistości rozszerzonej. Kamera w okularach AR natychmiast rozpocznie katalogowanie wszystkich rodzajów klocków przed tobą, od różnych kształtów po kolory, oferując sugestie modeli, które możesz zbudować z posiadanych elementów. Ale czekaj, ktoś jest przy drzwiach. Idziesz to sprawdzić i wracasz. Na szczęście Twoje okulary nie muszą ponownie skanować wszystkich tych elementów. AR wie siedzą na stole, na którym je zostawiłeś.

Ta zdolność do ciągłego zapamiętywania rzeczywistych obiektów, które zostały zeskanowane, to główna zaleta nowej platformy oprogramowania AR o nazwie Perceptus firmy Singulos Research. Perceptus może przechowywać te obiekty w pamięci, nawet jeśli kamera nie patrzy już bezpośrednio na scenę. Kiedy podszedłeś, aby otworzyć drzwi, platforma Perceptus wciąż myślała o tym, co jeszcze możesz zbudować z elementów na stole. To nie przestało działać tylko dlatego, że nie patrzyłeś już na kawałki.

„Kiedy jesteśmy w przestrzeni AR, nie patrzymy na całe pomieszczenie jednocześnie, patrzymy tylko na jego część”, mówi Brad Quinton, dyrektor generalny Singulos Research. „Jako ludzie nie mamy problemu z myślą, że istnieją rzeczy, których nie możemy w tej chwili zobaczyć, ponieważ widzieliśmy je wcześniej i pamiętamy. Kiedy już masz AR, który może zrozumieć, co cię otacza, może zacząć działać i proaktywnie robić rzeczy dla ciebie”.

Przynajmniej taki jest pomysł. Perceptus działa jako warstwa ponad istniejącymi technologiami AR, takimi jak ARKit firmy Apple czy ARCore firmy Google, których programiści używają dziś do tworzenia aplikacji AR. Ale wiele musi się wydarzyć za kulisami, zanim będzie to mogło działać na smartfonie lub tablecie.

Twórca aplikacji dostarcza Singulos Research modele 3D klocków Lego — lub dowolnego obiektu — który chce wykryć Perceptus. Platforma wykorzystuje następnie rodzaj procesu uczenia maszynowego, w którym bada wszystkie różne sposoby widzenia obiektu w świecie rzeczywistym, w różnych warunkach oświetleniowych, na różnych powierzchniach i tak dalej. Perceptus jest następnie nakładany na aplikację dewelopera, co pozwala jej wykorzystać to nowe rozumienie obiektów. Zadaniem programisty jest upewnienie się, że aplikacja rzeczywiście daje Ci różne rzeczy do zrobienia z obiektami, na przykład sposób, w jaki nasza wyimaginowana aplikacja Lego może sugerować rzeczy, które możesz zbudować z klocków, które identyfikuje.

Skanowanie i identyfikacja obiektów to nadal w dużej mierze ręczne procesy. Na początek twórcy aplikacji, którzy licencjonują platformę Perceptus, będą musieli zapewnić wspomagane komputerowo modele projektowania obiektów, które chcą zapamiętać. Ale te modele CAD zostaną dodane do biblioteki Singulos, a przyszli programiści będą mogli przeszukiwać cyfrowe stosy, aby szybciej znaleźć potrzebne im obiekty. Quinton spodziewa się, że wkrótce Perceptus będzie w stanie zidentyfikować szereg typowych przedmiotów — zwłaszcza, że ​​istnieje już „duża liczba bardzo dokładnych modeli 3D dostępnych” od twórców gier wideo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj