Ta wspierana przez Google organizacja non-profit udowadnia, że ​​gry mogą uczyć i bawić

0
37

Kiedy mój ośmiolatek syn powiedział mi, że uszczęśliwia swoich przyjaciół i walczy z łobuzami w grze wideo, byłam ciekawa. Opowiedział mi o Miłe królestwo, grę, którą poleciła mu szkolna bibliotekarka. Na swoim komputerze mój syn podszedł swoją postacią do przyjaciela, który miał spuszczoną głowę, i wręczył drugiemu bohaterowi serce. Przyjaciel podniósł głowę i uśmiechnął się. Potem mój syn manewrował odtwarzaczem po ścieżce i natknął się na łobuza, który skakał w górę iw dół z zaciśniętymi zębami. Jedna szybka seria naciśnięć guzików i łobuz znalazł się za kratkami.

Miłe królestwo została stworzona przez Interland, oddział Google, i jest częścią serii czterech gier, które uczą graczy o bezpieczeństwie w Internecie, takim jak tworzenie silnych haseł i interakcja tylko z zaufanymi przyjaciółmi online. Szczególnie podobało mi się to, że lekcje można ogólnie zastosować również w życiu.

znalazłem Miłe królestwo wymieniony w Games for Change, organizacji non-profit, która promuje i wspiera twórców korzystających z gier dla dobra społecznego. Arana Shapiro, dyrektor zarządzająca i dyrektor ds. szkoleń w Games for Change, wyjaśnia, że ​​„Miłe królestwo to jedna gra, którą prezentujemy, ponieważ ma dobre przesłanie. Promuje bezpieczeństwo w Internecie i umiejętność korzystania z mediów. Gry są tam, gdzie są dzieci i jak łączą się ludzie. Gramy i spotykamy się. Wiemy, że jest to naturalny stan dla młodzieży, więc pochylamy się nad tym i wykorzystujemy to medium do promowania dobra”.

Witryna Games for Change służy jako portal, w którym inni mogą znaleźć gry, które mogą uczyć, zachęcać i inspirować. Witrynę można przeszukiwać i zawiera ona klasyfikację wiekową oraz tagi dotyczące treści, takich jak żałoba lub zdrowie psychiczne, i łatwo było znaleźć więcej gier, takich jak Miłe królestwo. Na przykład, Zanim zapomnę uczy graczy o emocjonalnej walce z demencją i był nominowany do nagrody BAFTA. Attentat 1942 uczy graczy o II wojnie światowej oczami ocalałych z Holokaustu. 1000 ciętych podróży zmienia perspektywę gracza, aby lepiej zrozumieć rasizm i dyskryminację, od czystej nienawiści aż po mikroagresje. Co najlepsze, wszystkie te gry pomagają ludziom zrozumieć sytuacje, których być może nigdy nie doświadczą.

Firma Games for Change została założona w 2004 roku przez autora książki Benjamina Stokesa Gra lokalna: gry z prawdziwego świata dla silniejszych miejsc i społeczności; Suzanne Seggerman, mówczyni i doradca ds. nowych mediów i wpływu społecznego; oraz Barry Joseph, ekspert w dziedzinie zaangażowania cyfrowego, którego misją jest wykorzystywanie gier wideo dla dobra społecznego i wiara w zdolność gier do uczenia ludzi historii, nowych umiejętności i nie tylko, bez konieczności napiętnowania ich jako „edukacyjnych”.

W końcu zespół powiększył się i zaczął współpracować z zewnętrznymi twórcami gier, takimi jak Half the Sky z Indii; Leti Games, kenijska firma zajmująca się grami; oraz Frima, kanadyjski programista, który również chciał projektować gry mające wpływ na społeczeństwo. „W ciągu ostatnich sześciu czy siedmiu lat firma stale się rozwijała, ponieważ grywalizacja stała się tak popularna. Każdy z nas ma w kieszeni konsolę do gier. Nie siedzimy już w piwnicach i nie gramy. Czy grasz Słowo lub Zgniatanie cukierków? To czyni cię graczem” — mówi Shapiro. „Wielu z nas gra w gry przez cały dzień, a jeśli jest stosowana we właściwy sposób, ta metoda komunikacji może mieć duże znaczenie dla empatii, jaką ludzie mają dla innych”.

Chociaż Games for Change to świetne miejsce do znalezienia gier o wpływie społecznym, zapewnia wiele innych funkcji w przestrzeni gier, a nawet angażuje się jako producenci wykonawczy w nowe projekty. Na przykład zdrowie psychiczne to granica rzadko dobrze badana w grach wideo, a zespół pracuje teraz z Goliathem nad grą, która stawia gracza w sytuacji osoby ze schizofrenią. „Jest coś w tym doświadczeniu prawdziwego czucia, smakowania i dotykania, co daje nam inny rodzaj zrozumienia” — wyjaśnia Shapiro.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj