Temu traci miliony dolarów, wysyłając Ci tanie skarpetki

0
60

Nacisk PDD na Stany Zjednoczone z Temu dużo go kosztuje i denerwuje niektórych jego dostawców, ale zrodził się z konieczności. Ponieważ chińscy klienci wydają mniej, inne gigantyczne firmy e-commerce wkraczają na podstawowe rynki Pinduoduo, sprzedając niemarkowe towary i próbując uchwycić mniej zamożną grupę demograficzną. Oznacza to, że firma musi szukać za granicą. „Eksploracja rynku amerykańskiego jest najlepszą i prawdopodobnie jedyną strategią, jaką Pinduoduo może zastosować w obliczu nasyconego i nadmiernie konkurencyjnego rynku krajowego” — mówi Si.

Ale rynek amerykański jest nie tylko trudny; jest to coraz bardziej ryzykowne dla chińskich firm.

Temu obecnie wykorzystuje lukę handlową, która pozwala na bezcłowe przesyłki do 800 USD do USA. Wysyłając małe paczki ze swojego magazynu w Guangzhou do indywidualnych klientów amerykańskich, firma może zasadniczo sprzedawać bezcłowo w USA. Ale małe lobby biznesowe opowiadają się za obniżeniem tego progu „de minimis” do 10 dolarów. Gdyby tak się stało, koszty Temu wzrosłyby.

Jako platforma należąca do Chin, Temu podlega kontroli ze strony władz USA, które postrzegają gromadzenie danych przez chińskie firmy jako zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. W kwietniu 2023 r. Amerykańsko-Chińska Komisja ds. Przeglądu Gospodarczego i Bezpieczeństwa wydała oświadczenie, w którym ostrzegała przed zagrożeniami dla danych i łańcucha dostaw wynikającymi z platform handlu elektronicznego należących do Chin, w tym Shein i Temu.

Wezwania do całkowitego zakazu aplikacji powiązanych z Chinami stały się powszechne w Stanach Zjednoczonych. W maju Montana stała się pierwszym stanem USA, który formalnie zablokował TikTok, platformę mediów społecznościowych należącą do pekińskiego Bytedance. W poprzednim miesiącu dochodzenie CNN wykazało, że aplikacja Pinduoduo może ominąć zabezpieczenia telefonów komórkowych użytkowników, aby monitorować działania w innych aplikacjach, sprawdzać powiadomienia, czytać prywatne wiadomości i zmieniać ustawienia. Chociaż nie ma dowodów na to, że Temu ma podobne obawy dotyczące bezpieczeństwa danych, gubernator Montany, Greg Gianforte, umieścił aplikację na liście technologii, które, jak powiedział, są „powiązane z zagranicznymi przeciwnikami”.

„Zachodnie rządy bardzo boją się TikToka, ponieważ może on kierować myśleniem ludzi, ale informacje adresowe i informacje o płatnościach przechowywane w aplikacji Temu są również bardzo wrażliwe dla rządu USA” – mówi Li. Rząd USA obawia się, że dane osobowe obywateli amerykańskich mogą być przekazywane do Chin w celu gromadzenia danych wywiadowczych. Jeśli Temu urośnie wystarczająco, rząd USA może dojść do wniosku, że ma za dużo danych o amerykańskich użytkownikach.

Ale za tymi zagrożeniami kryje się szansa, że ​​łańcuch dostaw po prostu nie będzie w stanie utrzymać niskich cen, których ludzie się spodziewają.

W Chinach niektórzy sprzedawcy już się poddali. Duża zmiana nastąpiła w grudniu 2022 r., kiedy Temu zaczęło wymagać od producentów ponoszenia połowy kosztów wysyłki produktów z fabryk do magazynu w Kantonie.

Sandy mówi, że w marcu zrezygnowała ze sprzedaży produktów dla zwierząt na Temu. „Wysłaliśmy im kilka produktów do przetestowania, produkty te sprzedawały się dobrze, a Temu poprosił nas o przesłanie im produktów w dużych ilościach” – mówi. „Ale po wydaniu pieniędzy na przygotowanie zapasów i opłaceniu kosztów wysyłki do ich magazynu, Temu poprosił nas o obniżenie ceny”.

Mówi, że czasami oznacza to, że zostaniesz poproszony o sprzedaż ze stratą, ale jeśli sprzedawcy nie będą w stanie sprostać cenom sugerowanym przez Temu, ich produkty zostaną wycofane z obrotu. Koszt przetwarzania zwrotów jest również często wyższy niż wartość wysyłanego produktu, co oznacza, że ​​chociaż klienci w USA mogą odesłać swoje towary bez kary, tak naprawdę spychają problem z powrotem do trudnej sytuacji. sprzedawców.

Po sprzedaży swojego istniejącego asortymentu ze stratą, Sandy zamknęła swój sklep na Temu. Nadal kontaktuje się z nią Temu, która poprosiła ją o wysłanie niektórych z jej najlepiej sprzedających się produktów do jednego ze swoich magazynów, ale nie jest już zainteresowana. „Jakikolwiek potencjał obiecuje Temu, nie może zrekompensować strat, które poniosłem sprzedając na tej platformie”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj