„The Last of Us” to historia o zombie z sercem

0
75

Kultowy serial HBO Ostatni z nas jest oparty na popularnej grze wideo firmy Naughty Dog. Autor fantastyki naukowej Zacha Chapmana docenia fakt, że serial jest wierną adaptacją jednej z jego ulubionych gier.

„Program jest w wielu odcinkach przeróbką gry” — mówi Chapman w odcinku 539 Przewodnik maniaka po galaktyce podcast. „Scenariusz jest prawie taki sam, po prostu nie rozumiesz rozgrywki”.

Ostatni z nas ma reputację jednej z najlepszych historii gier wideo, jakie kiedykolwiek opowiedziano. Przewodnik maniaka po galaktyce gospodarz David Barr Kirtley uważa, że ​​reputacja jest w pełni zasłużona. „To zdecydowanie program, który trzeba obejrzeć” — mówi. „Wygląda to prawie jak historia tak dobra, że ​​ktoś musiał ją wcześniej czy później napisać. To prawie tak, jakby istniało w eterze i tylko czekało, aż ktoś je stworzy”.

Ostatni z nas Akcja rozgrywa się w postapokaliptycznej Ameryce, w której roi się od „zarażonych” przypominających zombie. Autor horroru Teresę DeLucci mówi, że sympatyczne, dobrze narysowane postacie odróżniają go od innych historii o zombie. „Oto historia, w której rzeczy są gówniane, ale także pełne nadziei, pełne miłości, humoru i skomplikowane, a nie każdy, kogo spotkasz, będzie absolutnym dupkiem, który chce cię wydymać” — mówi. „Może znajdziesz przyjaciół, możesz się zakochać, możesz znaleźć rodzinę. I myślę, że to jest to, co sprawia, że ​​ludzie bardzo lubią ten program i wracają do niego i nie czują, że to jest Walking Dead bieżnikować opony.”

Jeden z najmocniejszych odcinków serialu, „Long, Long Time”, opowiada o związku osób tej samej płci, który rozwija się na przestrzeni 20 lat. Autorka fantasy Erin Lindsey uważa, że ​​ten odcinek był punktem kulminacyjnym serialu. „Chciałabym zobaczyć, jak więcej scenarzystów i sieci podejmuje ryzyko, publikując takie odcinki, które są bardziej o sercu, a bardziej o ludziach, a mniej o poruszaniu się z zawrotną prędkością od jednej rzezi do drugiej” — mówi.

Posłuchaj całego wywiadu z Zachem Chapmanem, Theresą DeLucci i Erin Lindsey w odcinku 539 Przewodnik maniaka po galaktyce (powyżej). Zapoznaj się też z najważniejszymi punktami dyskusji poniżej.

Theresa DeLucci o oczekiwaniach:

Jestem super fanem. Gram w tę grę od wersji beta w 2013 roku. Tuż przed jej premierą poszedłem na PAX Prime i zobaczyłem wczesną wersję gry, a ja nadal mam koszulkę i plakat. Już wcześniej przebierałam się za Ellie z moim mężem, który grał Joela — jest dużo wyższy ode mnie i ma ładną brodę. Pisałem o tym i odtwarzałem tę grę w kółko. Miałem więc dość wygórowane oczekiwania. … Poszedłem na wczesny pokaz w kinie tutaj w Nowym Jorku, gdzie całkowicie przebrali się, by wyglądać jak nowojorski QZ z aktorami i zombie. Można powiedzieć, że robią Gra o tron na to leczenie. Wiedzieli, co mają, kiedy to podnieśli.

Erin Lindsey o budowaniu świata:

Myślę że [show’s] ramy czasowe są nieprawdopodobne, graniczące z absurdem. Wszyscy zjadają tę mąkę w ciągu tych samych 48 godzin i wszystko zaczyna się sypać. Wydaje mi się, że można by zobaczyć pewnego rodzaju rozłożoną w czasie oś czasu, w zależności od pochodzenia tej mąki i tego, gdzie najszybciej trafia na półki supermarketów. … W odcinku 2 widać, że te szczątkowe instytucje nadal istnieją. W jakiejkolwiek zniekształconej, faszystowskiej formie rozpoznajemy życie w QZ. Istnieje jakaś władza, w niektórych miejscach wciąż jest bieżąca woda, z jakiegoś powodu niekończące się zapasy amunicji. I to jest dla mnie niezgodne z osią czasu, którą przedstawiają. Jeśli byłeś świadkiem wybuchów kryzysów na świecie, wiesz, że nawet najlepiej przygotowane wojskowe lub federalne władze ds.

Zach Chapman włączony Ostatni z nas gra wideo:

Musisz opracować strategię pozbycia się tych potworów i zwykle robisz to po cichu. W dużej części gry zajmujesz się strategią, używając improwizowanej broni, którą podnosisz i tworzysz, na przykład cegły. Podnosisz cegłę z rogu budynku i wbijasz jedną z nich w głowę. I nie było przykładów Pedro Pascala robiącego to w serialu, który sprawiałby, że wydawał się przebiegły. … Nie było żadnego brutalnego „uderzenia kogoś cegłą kilka razy w twarz” lub „dźgnięcia go kostką”. To się nie zdarza w serialu i myślę, przynajmniej dla mnie, trochę to upuściło piłkę.

David Barr Kirtley o charakteryzacji:

Kiedy Ellie po raz pierwszy widzi Mortal Kombat II maszyna, jest po prostu całkowicie żywiołowa i mówi: „O mój Boże! Jego Mortal Kombat II! To jest niesamowite. Jest taka postać, która połyka cię w całości i wypluwa twoje kości! Później dowiadujemy się, że zaledwie kilka dni temu jej najlepsza przyjaciółka i pierwsza sympatia zmarła w okropnych okolicznościach wkrótce po tym, jak grali Mortal Kombat II razem po raz pierwszy. I wydawało mi się to dziwne, że nie miała bardziej negatywnej reakcji, kiedy zobaczyła Mortal Kombat II gra, biorąc pod uwagę, jakie skojarzenia, jak myślisz, musiało to dla niej mieć – i dość świeże. Myślałem, że w niektórych wczesnych odcinkach była odważna w sposób, który nie pasował do mnie, gdy dowiedzieliśmy się, co się z nią stało zaledwie kilka dni wcześniej.


Powrót do góry. Przejdź do: Początek artykułu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj