Monitor jest A kolumna tygodniowa poświęcony wszystkiemu, co dzieje się w świecie kultury WIRED, od filmów po memy, od telewizji po Twittera.
W biurach WIRED niekoniecznie jestem osobą typu „a nie mówiłem”. Szczerze mówiąc, w tak inteligentnym miejscu pracy jestem raczej graczem zespołowym typu „nie, nie, masz rację”. Ale w poniedziałek rano, kiedy moi koledzy wskoczyli na Slacka, żeby porozmawiać o odcinku z ostatniej niedzieli Ostatni z nasWszystko, o czym mogłem pomyśleć, to: „Ostrzegałem cię”.
To prawda, ostrzegłem tylko parę. Ale jako jeden z redaktorów genialnego artykułu Willa Bedingfielda o przeniesieniu gry wideo Naughty Dog do HBO i uroczego Q&A Hemala Jhaveriego z Ostatni z nas Pedro Pascal, rzuciłem okiem na program i kiedy ktoś pytał, odpowiadałem: „Odcinek 3 doprowadził mnie do płaczu”.
Trzeci odcinek serialu – historia miłosna między preppersem, Billem (Nick Offerman) i mężczyzną o imieniu Frank, który zostaje uwięziony na swojej posiadłości (Murray Bartlett) – jest odejściem zarówno od głównego wątku serialu HBO, jak i od gry, którą jest oparte na. Bill jest postacią w grze, ale nie grywalną, a Frank jest wspomniany tylko mimochodem. Rozszerzenie ich historii było jednym z wielu sposobów, w jakie twórcy serialu, Craig Mazin i Neil Druckmann (również twórca gry), starali się przekształcić Ostatni z nas grę w Ostatni z nas prestiżowy program telewizyjny. „Powiedziałem:„ Neil, mam szalony pomysł ”- powiedział Mazin Targowisko próżności. „A on na to:„ Zrób to. Zobaczmy jak idzie.'”
Gra zadziałała. Niedzielna emisja „Long Long Time” zgromadziła 6,4 miliona widzów, o 12 procent więcej niż poprzedni odcinek io 1,8 miliona więcej niż premiera serialu. (To uderzenie jest znaczące, biorąc pod uwagę Ostatni z nas„sieciowe rodzeństwo, Dom Smoka, już tracił widzów w trzecim odcinku.) Strumienie piosenki Lindy Ronstadt, od której odcinek otrzymał tytuł, wzrosły o 4900 procent na Spotify. Jimmy Kimmel miał Offermana w swoim nocnym programie, aby pokazać mu TikToki ze łzawymi reakcjami fanów na odcinek. A Twitter nie mógł przestać o tym mówić. Osobisty ulubieniec: “Ostatni z nas scenarzyści mówili: „Hej, Joel potrzebuje samochodu”. Co jeśli napiszemy najbardziej wzruszającą i rozdzierającą serce godzinę telewizji na świecie?
To był ten rzadki odcinek telewizji, który uruchomił tysiące artykułów do przemyśleń. Vulture ogłosił ten odcinek kamieniem z Rosetty, który „odblokował adaptację”. Toczący się kamień nazwał to „boleśnie piękną historią miłosną”. Inverse poprosił reżysera Petera Hoara o rozszyfrowanie ostatniego ujęcia. Niejeden outlet nazwał to arcydziełem.
Jak w przypadku wszystkich dyskursów, nastąpił również luz. Sam Druckmann to przepowiedział, mówiąc Nowojorczyk przed premierą serialu, że „tak niesamowity, jak ten odcinek, będą fani, którzy będą nim zdenerwowani”. Twórczość Druckmanna często spotykała się z krytyką dotyczącą jej queerowych postaci, a on słusznie wiedział, że niektórym fanom nie spodoba się to, co jego program zrobił z historią Billa. Niektórzy nazwali to „rażącym obrotem pod pozorem pozytywnej reprezentacji”. Inni nazywali to „pustym sentymentem”. Mówiono, że odcinek był przykładem tropu „pochowaj swoich gejów”; kolejni krytycy twierdzili, że było to wywrócenie tego tropu. (To drugie jest bliższe prawdy.) I tak dalej i dalej.