To idealny czas na pojazdy elektryczne. To okropny czas dla pojazdów elektrycznych

0
122

Wykresy cen gazu wyglądają jak zwykłe klify. Pracodawcy w końcu wzywają pracowników umysłowych z powrotem do swoich biur i dojazdów. Narody na całym świecie zakazały rosyjskiego gazu i ropy po inwazji tego kraju na Ukrainę. Co więcej, stale pogłębiający się kryzys klimatyczny wymaga, aby ludzkość utrzymywała z atmosfery każdą możliwą część węgla (a nawet wyciągnęła część) — chociaż transport odpowiada za prawie jedną czwartą globalnych emisji.

Ojej, z pewnością byłby to miły czas na posiadanie pojazdu elektrycznego.

Kilka osób najwyraźniej się z tym zgadza. Firma Edmunds, zajmująca się sprzedażą samochodów, twierdzi, że liczba wyszukiwań hybryd, hybryd plug-in i pojazdów elektrycznych na baterie wzrosła w ciągu ostatniego miesiąca o prawie 40 procent – ​​o 18 procent tylko w pierwszym tygodniu marca. Ekolodzy oraz W zeszłym tygodniu starszy prawnik Rady Obrony Zasobów Naturalnych wezwał Amerykanów do porzucenia pojazdów napędzanych gazem, argumentując w sprawie wykraczającej poza przerażające wydarzenia na Ukrainie w tym miesiącu, że „kierowcy zostali przetrzymywani jako zakładnicy zbyt długo na kaprysy petrodyktatorów”. Wojna rosyjska ożywiła apele z epoki Cartera o „niezależność energetyczną”.

Szkoda, że ​​to straszny czas na zakup samochodu – zwłaszcza elektrycznego. Nieszczęścia pandemiczne w łańcuchu dostaw, załamania produkcyjne i gadanina Kongresu na temat przyszłości dotacji na energię elektryczną zderzyły się z nowymi wyzwaniami związanymi z sankcjami gospodarczymi Rosji. „Nie mamy wystarczającej ilości baterii i zdolności produkcyjnych samochodów, aby sprostać dzisiejszemu zapotrzebowaniu na pojazdy elektryczne, co nie jest najlepszą szansą”, mówi ekonomista ds. środowiska Mark Paul z New College of Florida. Co więcej, dla osób najbardziej dotkniętych rosnącymi kosztami gazu, przejście na prąd prawdopodobnie pozostaje poza zasięgiem. Według Edmundsa średnia cena transakcyjna nowego EV wyniosła w lutym 60 054 USD, prawie 15 000 USD więcej niż w przypadku wszystkich nowych pojazdów.

Ceny gazu w USA już skakały w górę dzięki rosnącemu popytowi wywołanemu ożywieniem po Covidie w tym kraju. Tymczasem narody, które kontrolują globalne dostawy ropy i gazu, nie zwiększyły jeszcze produkcji, którą ograniczyły podczas głębokiej pandemii. Następnie Rosja najechała Ukrainę. Globalne sankcje na rosyjski przemysł wywarły ogromną presję na rynku ropy naftowej, wszędzie podnosząc ceny. Stany Zjednoczone otrzymują tylko niewielką część ropy i gazu z Rosji, ale i tak średnia krajowa cena detaliczna benzyny osiągnęła w poniedziałek 4,33 USD za galon, według American Automobile Association, i 5,74 USD w Kalifornii – najwyższy poziom, który nie został osiągnięty. widoczne od recesji w 2008 roku.

Ale te same nieszczęścia, które wstrząsnęły rynkiem benzynowym, przewróciły również świat motoryzacyjny. Popyt na półprzewodniki rósł już przed pandemią, ponieważ chipy krzemowe są teraz umieszczane w coraz bardziej oszałamiającej gamie produktów: zabawkach, żarówkach, maszynach przemysłowych. Przemysł samochodowy nie jest wyjątkiem. Nawet najbardziej podstawowy nowy samochód na gaz może wymagać 100 chipów do zasilania silnika, bezpieczeństwa i systemów informacyjno-rozrywkowych; zaawansowane pojazdy elektryczne mogą mieć ponad 1000. Jednak szoki podażowe ze względu na globalny zasięg Covid-19 jeszcze bardziej utrudniły producentom samochodów znalezienie chipów, które napędzają ich samochody. Teraz analitycy przewidują, że kryzys będzie jeszcze gorszy, ponieważ Ukraina jest głównym producentem gazu neonowego, którego producenci półprzewodników używają do zasilania laserów zapisujących na chipach komputerowych. Eksperci twierdzą, że wysiłki na rzecz zwiększenia produkcji chipów w USA nie przyniosą efektów przez lata.

Głównie z powodu kryzysu chipów, sprzedaż pojazdów w USA może w tym roku osiągnąć tylko 15 milionów, czyli o 2 miliony mniej niż w normalnym roku produkcyjnym, mówi Warren Browne, weteran motoryzacyjny, który obecnie prowadzi własną firmę konsultingową dla dostawców. „Niedobór chipów przytłacza wszystko”, mówi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj