Twitter Elona Muska nie jest gotowy na kolejną klęskę żywiołową

0
58

Robert Mardini, dyrektor generalny Międzynarodowego Komitetu Czerwonego Krzyża (ICRC), mówi, że organizacja ma własną jednostkę analizy trendów, która wykorzystuje oprogramowanie do monitorowania Twittera i innych źródeł internetowych w miejscach, w których działa organizacja. Może to pomóc na przykład w zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom w strefach konfliktów.

Oczywiście nie można wierzyć we wszystko, co czyta się na Twitterze. Podczas kryzysu ratownicy korzystający z mediów społecznościowych muszą dowiedzieć się, które posty są fałszywe lub niewiarygodne, a kiedy wywołać niebezpieczne plotki. Eksperci twierdzą, że tutaj zdolność moderacji Twittera może mieć kluczowe znaczenie i jest to obszar do niepokoju, gdy zmienia się zmniejszona firma. W strefach konfliktu kampanie wojskowe czasami obejmują operacje online, które próbują wykorzystać platformę do fałszowania broni.

„Dezinformacja i dezinformacja mogą zaszkodzić organizacjom humanitarnym” – mówi Mardini. „Gdy MKCK lub nasi partnerzy Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca zetkną się z fałszywymi plotkami na temat naszej pracy lub zachowania, może to zagrozić bezpieczeństwu naszego personelu”.

W maju Twitter wprowadził specjalną politykę moderacji dla Ukrainy, mającą na celu ograniczenie dezinformacji o jej konflikcie z Rosją. Nathaniel Raymond, współprzewodniczący Laboratorium Badań Humanitarnych w Yale’s School of Public Health, mówi, że chociaż Twitter nie ogłosił żadnych ostatnich informacji na temat tej polityki, on i jego zespół widzieli dowody, że egzekwowanie jest mniej konsekwentne, odkąd Musk objął stanowisko dyrektora generalnego i zwolnił wielu pracowników pracuje nad umiarem. „Bez wątpienia widzimy więcej botów” — mówi. „To anegdota, ale wydaje się, że ta przestrzeń informacyjna uległa regresji”. Przejęcie Muska poddało również w wątpliwość zdolność Twittera do zachowania dowodów potencjalnych zbrodni wojennych opublikowanych na platformie. „Zanim wiedzieliśmy, z kim rozmawiać, aby zabezpieczyć te dowody” — mówi Raymond. „Teraz nie wiemy, co się wydarzy”.

Inni ratownicy martwią się skutkami nowego planu weryfikacji Twittera, który został wstrzymany po tym, jak niektórzy użytkownicy, którzy zapłacili za weryfikację, wykorzystali swój nowy status do naśladowania głównych marek, w tym Coca-Coli i firmy farmaceutycznej Eli Lilly. Ratownicy i ludzie znajdujący się na pierwszej linii w przypadku katastrofy muszą być w stanie szybko ustalić, czy konto jest legalną obecnością oficjalnej organizacji na Twitterze, mówi R. Clayton Wukich, profesor z Cleveland State University, który bada, w jaki sposób samorządy lokalne wykorzystują Media społecznościowe. „Dosłownie podejmują decyzje dotyczące życia i śmierci” — mówi.

WIRED zapytał Twittera, czy specjalna polityka moderacji firmy na Ukrainie pozostaje w mocy, ale nie otrzymał odpowiedzi, ponieważ firma niedawno zwolniła swój zespół ds. Komunikacji. Firma post na blogu opublikowany w środę mówi, że „żadna z naszych zasad się nie zmieniła”, ale także, że platforma będzie bardziej polegać na automatyzacji w celu moderowania nadużyć. Jednak zautomatyzowane systemy moderacji są dalekie od doskonałości i wymagają ciągłej konserwacji ze strony pracowników, aby nadążyć za zmianami problematycznych treści w czasie.

Nie oczekuj, że menedżerowie ds. sytuacji kryzysowych natychmiast opuszczą Twittera. Są z natury konserwatywni i mało prawdopodobne, aby z dnia na dzień zerwali ze swoimi najlepszymi praktykami. Dyrektor ds. publicznych FEMA, Jaclyn Rothenberg, nie odpowiedziała na pytania, czy rozważa zmianę podejścia do Twittera. Powiedziała tylko, że „media społecznościowe odgrywają kluczową rolę w dziedzinie zarządzania kryzysowego w celu szybkiego komunikowania się podczas katastrof i nadal będą odgrywać dla naszej agencji”. Ale na poziomie praktycznym ludzie są przygotowani na oczekiwanie aktualizacji w nagłych wypadkach na Twitterze, a rezygnacja z platformy może być niebezpieczna dla agencji.

Dla osób pracujących w zarządzaniu kryzysowym wstrząs na Twitterze wywołał większe pytania o to, jaką rolę powinien odgrywać internet w reagowaniu na kryzys. Jeśli Twitter stanie się zawodny, czy jakakolwiek inna usługa może pełnić tę samą rolę jako źródło rozrywki i rozrywki, ale także wiarygodne informacje o trwającej katastrofie?

„W przypadku braku tego rodzaju placów publicznych nie jest jasne, dokąd zmierza komunikacja publiczna”, mówi Leysia Palen, profesor z University of Colorado Boulder, która badała reakcje kryzysowe. Twitter nie był doskonały, a jej badania sugerują, że społeczność platformy stała się mniej dobra w organicznym wzmacnianiu informacji wysokiej jakości. „Ale to było lepsze niż nic nie mieć, a nie wiem, czy można już tak mówić” — mówi.

Niektórzy menedżerowie ds. sytuacji kryzysowych opracowują plany awaryjne. Jeśli Twitter stanie się zbyt toksyczny lub spamujący, mogą zmienić swoje konta w jednokierunkowe narzędzia komunikacji, po prostu sposób na wydawanie wskazówek, zamiast zbierać informacje i bezpośrednio tłumić obawy zmartwionych ludzi. W końcu mogliby całkowicie opuścić platformę. „To jest zarządzanie kryzysowe” — mówi Joseph Riser, urzędnik ds. informacji publicznej w Departamencie Zarządzania Kryzysowego w Los Angeles. „Zawsze mamy plan B”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj