Unboxing to rok 2012. Internet chce pakować filmy

0
66

To może zająć Lisa Harrington dwie godziny na spakowanie jednego zamówienia od jednego ze swoich klientów. Nie dlatego, że jest to szczególnie trudne lub że przedmioty, które pakuje, wymagają czegoś specjalnego. Ustawienie wszystkich kątów kamery i odpowiednie oświetlenie wymaga tylko czasu. Harrington założyła swoją markę naczyń do napojów, Mermaid Straw, w 2018 roku; pięć lat później ma 2,3 miliona obserwujących TikTok, którzy fundamentalnie zmienili sposób, w jaki prowadzi swoją działalność. Jak? Chcą patrzeć, jak pakuje ich zamówienie.

Jeden na 10 klientów zostawia notatkę na swoim zamówieniu Mermaid Straw z prośbą o zapakowanie go przed kamerą. Inni zostawiają numery zamówień w komentarzach na TikToku, błagając, aby ich zakup był kolejnym filmowanym.

Kiedy Harrington spontanicznie nakręciła swój pierwszy film o pakowaniu przed pandemią, nie miała pojęcia, że ​​jest pionierem nowego trendu. Filmy z hasztagiem #packingorders mają obecnie ponad 9 miliardów wyświetleń na TikTok; firmy cukiernicze, jubilerskie i kryształowe są teraz realizowane zamówienia na filmy. Niektórzy nawet pobierają opłaty od klientów za przywilej obserwowania, jak ich produkty są pakowane. Od lat filmy z rozpakowywania — te skrupulatnie przygotowane sceny, w których ludzie otwierają opakowania iPhone’a lub konsoli do gier — były modne. Teraz rośnie liczba klipów sprzedawców pakujących poszczególne zamówienia.

„Ma w sobie urok rozpakowywania, a do tego świadomość, że to, co oglądasz, jest specjalnie dla Ciebie” — mówi Pamela Rutledge, psycholog mediów, która w przeszłości pisała o rozpakowywaniu.

Zjawisko unboxingu rozpoczęło się w połowie lat 00., kiedy konsumenci zaczęli fotografować się podczas otwierania paczek; stamtąd przejął YouTube, gdzie pojedynczy film z rozpakowywania może uzyskać 151 milionów wyświetleń. Rutledge wyjaśnia, że ​​filmy z rozpakowywaniem i boksowaniem zaspokajają naszą ciekawość i tworzą więzi emocjonalne. Jednak podczas gdy filmy z rozpakowywaniem mogą sprawić, że poczujesz więź z twórcą lub osobą wpływową, filmy z pudełkami zbliżą Cię do marki lub sprzedawcy.

“Myślę, że [customers] naprawdę cieszą się, że wydają się nam prawdziwą osobą, a my jesteśmy dla nich prawdziwą osobą” — mówi Harrington, dodając, że filmy o boksie „pozbywają się tego korporacyjnego charakteru”. Obecnie to głównie małe firmy mają czas, zasoby i estetykę, aby wziąć udział w tym trendzie – ale kto wie, czy tak pozostanie.

Brittney Applegate jest 30-latek z Florydy, który jest właścicielem firmy zajmującej się bibelotami z kawaii, Sunshine & Scoops. W lutym tego roku – niecały rok po uruchomieniu sklepu internetowego – Brittney zaczęła pobierać od klientów 8 dolarów za pakowanie ich zamówień przed kamerą.

„Osobiście dla mnie nie chodzi o pieniądze” — mówi Applegate. „Tonąłem, teraz nawet tonę, kiedy ludzie płacą”. Postanowiła naliczyć opłatę, by móc nagrywać mniej filmów. „Mogę spakować o wiele więcej zamówień w ciągu jednego dnia, kiedy nie muszę tego nagrywać na wideo”, mówi, „więc nigdy nie było to motywowane pieniędzmi, bardziej chodziło o czas”.

A mimo to klienci wciąż przychodzą. Kiedy rozmawiamy, Applegate ma 94 filmy, które musi zmontować i około 70 kolejnych, które musi nakręcić. Dlaczego tak wielu ludzi chętnie płaci, aby zobaczyć, jak ich zamówienie jest pakowane? „Niekoniecznie musisz płacić za przedmioty. Myślę, że bardziej płacisz za to doświadczenie”, mówi Applegate, który ma prawie 150 000 obserwujących TikTok.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj