W mediach społecznościowych zabrakło świeżych pomysłów

0
99

Media społecznościowe są mając swój kryzys ćwierćwiecza, jeśli kryzys ćwierćwiecza jest czymś, jeśli możemy nawet określić długość życia w mediach społecznościowych, które w rzeczywistości mogą odgrywać rolę w naszym społeczeństwie od teraz do końca czasów. Po 25 latach aktualizacji statusu, kanałów informacyjnych, sprytnych tweetów, performatywnych zdjęć i niekończących się zwojów, amerykańskie firmy z branży mediów społecznościowych, które przyciągnęły naszą uwagę i z powodzeniem na niej zarabiały, skończyły się świeże pomysły i chcą wymyślić siebie na nowo.

Mamy szczęście?

Około 18 miesięcy temu immersja 3D za pośrednictwem komputerów twarzowych miała ożywić nasze doświadczenia społecznościowe online. Facebook tak mocno wierzył w tę wizję, że zmienił nazwę na Meta, aby ją odzwierciedlić. Po niedawnym ustaleniu, że coś nieco prostszego może zwiększyć zaangażowanie, Meta uruchomiła Threads – w zasadzie Twitter dla Instagrama.

Teraz aplikacja wideo TikTok wprowadza sposób tworzenia postów tekstowych – własną wersję funkcji tworzenia, którą można znaleźć w Instagram Stories. Dostępna za pośrednictwem aparatu aplikacji, gdzie użytkownicy zwykle publikują filmy lub zdjęcia, nowa opcja tekstowa jest rozliczana przez TikTok jako „najnowszy dodatek do opcji tworzenia treści, umożliwiający twórcom dzielenie się swoimi historiami, wierszami, przepisami i innymi treściami pisanymi na TikTok”. Tekst: To przyszłość. Dzieje się to tuż po rebrandingu Twittera jako X, co jest częścią szerszej strategii firmy polegającej na staniu się aplikacją typu „wszystko”, jak chiński WeChat.

Nowa funkcja tekstowa TikTok, która wydaje się być głównie dodatkiem, oraz zmiana marki na Twitterze, która wydaje się w większości zbędna, nie są same w sobie przyczyną egzystencjalnego niepokoju. Ale są częścią ewolucji w krajobrazie mediów społecznościowych, gdzie grzeczne „pożyczanie” funkcji zmieniło się w pełnoprawne zawładnięcie ziemią dla naszej postrzępionej uwagi. Niezależnie od tego, czy chodzi o subskrypcje, zakupy, płatności czy produkty wykorzystujące sztuczną inteligencję, firmy zajmujące się mediami społecznościowymi rzucają wszystko, aby przeciwdziałać zarówno nieprzewidywalnemu rynkowi reklamowemu, jak i ograniczonej zdolności ludzi do korzystania z tuzina różnych aplikacji społecznościowych.

„Jeśli ocenimy te aplikacje z perspektywy starszych technologii i innowacji, to tak — kopiują się nawzajem i nie ma nowych pomysłów” — mówi Chris Messina, projektant oprogramowania, któremu przypisuje się wprowadzenie hashtagu na Twitterze. „Ale lepszym sposobem na zrozumienie tego jest to, że media społecznościowe to obecnie branża modowa, więc jako menedżer produktu oceniasz sukces na podstawie zaangażowania i utrzymania, a nie innowacji”.

Messina dodaje również, że wierzy, że X (z domu Twitter) jest teraz „niewiarygodnie wrażliwy, a najbardziej konkurencyjne zespoły, takie jak Meta i TikTok, nie będą siedzieć bezczynnie, jeśli uda im się podzielić dawną bazę reklamową Twittera”.

Wczesny sukces Meta z wątkami na Instagramie — ponad 100 milionów rejestracji w niecały tydzień — został w dużej mierze przypisany przewadze platformy; ponad miliard osób korzysta już z Instagrama, a przeniesienie tożsamości z Instagrama do Threads jest bezproblemowe. Ale to sukces tylko w kategoriach metrycznych — ilościowych, a nie jakościowych. (W każdym razie podobno spadła dzienna liczba aktywnych użytkowników Threads.) Threads nadal nie ma aplikacji internetowej ani aplikacji komputerowej, nie wdrożył jeszcze obiecanego chronologicznego kanału i nie obsługuje jeszcze bardziej otwartego protokołu, który firma powiedziała, że ​​będzie obsługiwać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj