Zapomnij o nowym Twitterze — czas na nowy Instagram

0
76

Uruchomienie Threads, nowy zabójca Twittera Meta, spowodował u niektórych z nas kryzys wieku średniego w mediach społecznościowych. Co to jest Do, W każdym razie? Może jakaś nowa, błyszcząca aplikacja przywróci znaczenie i teksturę mikroblogowaniu. Ale czy potrzebujemy tak wielu nowych, lśniących aplikacji?

To dobrze, że tak jak Twitter jest przemyślany, pojawia się nowa aplikacja, która rzuci wyzwanie Instagramowi. Założyciele aplikacji nie powiedzieli, że to właśnie robią, ale zeszłej wiosny opuścili Meta, aby inkubować kilka produktów, które faktycznie przyciągnęłyby rodzinę i przyjaciół z powrotem do Twojego kanału ze zdjęciami społecznościowymi, zamiast marketerów marki i rolek celebrytów. Rezultatem jest Retro.

Retro to nowa, skoncentrowana na zdjęciach aplikacja mobilna, która pojawiła się dzisiaj w Apple App Store. Podobnie jak inne nowsze aplikacje do udostępniania zdjęć — przychodzi na myśl BeReal — Retro wykorzystuje określone ograniczenia, aby się wyróżnić. Domyślnie jest prywatny; ludzie muszą prosić o śledzenie (i ostatecznie współśledzenie) siebie nawzajem. Użytkownicy są proszeni o udostępnienie najpierw wybranych zdjęć z rolki z aparatu w telefonie, aby mogli zobaczyć zdjęcia innych osób.

Twoje albumy ze zdjęciami są następnie grupowane tydzień po tygodniu, cofając się o tyle tygodni, ile istnieje Twój natywny film z aparatu. Wszystkie zdjęcia sprzed ponad czterech tygodni są zablokowane, a Twoi znajomi potrzebują klucza prywatnego, aby je wyświetlić. W Retro nie ma filtrów zdjęć, przynajmniej jeszcze nie, a klipy wideo są ograniczone do 60 sekund. Jeśli Instagram jest teraz publicznie performatywną aplikacją do zdjęć, a twoje prywatne wiadomości to niechlujna mieszanka tekstu, tapbacków i okazjonalnych zdjęć, Retro próbuje połączyć przestrzeń między nimi.

Dzięki uprzejmości Retro

Zespół Retro jest mały: stojący za nim inkubator Lone Palm Labs wymienia tylko czterech pracowników na swojej skromnej stronie internetowej. Ale wszyscy mają poświadczenia Meta. Nathan Sharp, współzałożyciel i dyrektor naczelny Lone Palm, przez kilka lat był dyrektorem ds. zarządzania produktem w produktach Meta, takich jak Instagram Stories, Facebook Dating i Facebook Groups. Ryan Olson, inny współzałożyciel Long Palm i CTO, przez prawie siedem lat był dyrektorem ds. inżynierii i kierownikiem ds. inżynierii na Instagramie. Firma jest wspierana przez kapitał podwyższonego ryzyka, chociaż Sharp i Olson odmówili podzielenia się kwotą zebranych funduszy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj