Podobno machnięcie skrzydeł motyla może wywołać burzę na drugim końcu świata. W internecie pojawił się właśnie motyl, który może uśmierzyć burzę w mediach społecznościowych i sprawić, że będą one odrobinę lepszym miejscem.
Serwis społecznościowy BlueSky, z niebieskim motylem w logo, istnieje od 2021 r., ale dopiero po wyborach prezydenckich w USA dostał prawdziwego wiatru w żagle. Wszystko dlatego, że Elon Musk, który w 2022 r. przejął Twittera i przemianował go na X, zmienił ten serwis w oazę dla zwolenników teorii spiskowych i wielbicieli Donalda Trumpa. Sam Musk dzień i noc kolportuje ich bzdety i fake newsy, a że ma ponad 200 mln obserwujących, rozchodzą się one jak pożar w wyschniętym buszu. Algorytmy X promują skrajnie prawicowe poglądy, a za 8 dol. miesięcznie można dodatkowo podbić swoje zasięgi. Wystarczy zatem, że antyszczepionkowiec zapłaci Muskowi abonament, a dotrze do ludzi skuteczniej niż rzesza epidemiologów.
Coraz bardziej demokratyczne media społecznościowe powinny być odbiciem demokratycznego społeczeństwa – Lantian „Jay” Graber, która zarządza BlueSky