Ostatnia reklama rosyjskiej marki odzieżowej 24 Nowyj Russkij Briend wywołała poruszenie w zachodnich mediach. Spot został nakręcony w okupowanych przez Rosję ukraińskich miastach – w Mariupolu i Siewierodoniecku. Na reklamie zaprezentowano marynarkę inspirowaną Józefem Stalinem. Materiał wypuszczono w rocznicę śmierci komunistycznego przywódcy z czasów ZSRR.
Rosyjska marka odzieżowa odtwarza „słynny stalinowski garnitur”
Marynarka nosi nazwę „stalinowski kitel”. Jej biały kolor ma symbolizować „zwycięstwo i odnowę”. W spocie reklamowym można usłyszeć słowa piosenki, które głoszą między innymi: „Chciałbym móc zrobić sobie garnitur jak Stalina. Z mistycznego ciała, twardszego niż stal! Buty, kamizelkę i białą tunikę. I latać szybciej niż samolot. Wszystko się popie***yło, wszystko zamieniło się miejscami. Wszystko jest nie tak. Ludzie naprawdę tęsknią za Stalinem”. Piosenka Michaiła Jelizarowa pt. „Stalinskij kostium”, w pierwotnej wersji wzywała między innymi do czystek etnicznych.
Jak czytamy we wpisie promującym nowy produkt marki, jest on ekskluzywny – „z tkaniny premium, uszytej specjalnie i wyłącznie dla tego modelu”. Cena marynarki wynosi 150 tysięcy rubli, czyli ponad 6,5 tys. zł. „Oferta jest limitowana” – zastrzeżono.
Dyktator i zbrodniarz komunistyczny Józef Stalin zmarł 5 marca 1953 roku. Jest uznawany za jednego z najgorszych zbrodniarzy w historii ludzkości. Historycy szacują, że zabił nawet 60 milionów ludzi.
Nacjonalistyczna marka odzieżowa z Moskwy. „Bycie Rosjaninem jest stylowe!”
„Świat staje się coraz szybszy, bardziej agresywny i niestabilny. Nie możemy zmienić biegu wydarzeń, ale możemy uczynić świat lepszym miejscem i dać ci siłę i pewność siebie. Nowe czasy wymagają nowej estetyki. Nowy rosyjski styl to nie efektowny kicz karmazynowych marynarek. To piękno klasycznego garnituru, wzmocnione wojskowymi tradycjami” – czytamy na stronie marki.
„Jesteśmy za Rosją, kochamy jej historię i rosyjską kulturę, dlatego z radością prezentujemy naszą pierwszą linię patriotycznych, pięknych i praktycznych ubrań. Wierzymy, że w dzisiejszych czasach szczególnie ważne jest, aby nie zatracić się w codziennym biegu i zachować swoją tożsamość. I, oczywiście, wyglądać stylowo i pewnie” – reklamuje się firma. Jak podkreśla: „jesteśmy nowym rosyjskim stylem, przyjaciele! W ten sposób zwyciężymy”. „Bycie Rosjaninem jest stylowe!” – głosi slogan z kolei na instagramowym profilu.