Nadchodzą zmiany w ofercie usług płatności mobilnych w Banku Millennium. Od lipca tego roku nie będzie możliwości korzystania z usługi płatności zbliżeniowych przez wirtualną kartę płatniczą w aplikacji Millennium na telefonie.
Bank Millenium wyłącza usługę
Bank Millennium był pierwszym w Polsce, który wprowadził usługę HCE (Host Card Emulation), czyli płatności zbliżeniowych poprzez wirtualną kartę płatniczą w aplikacji, i utrzymywał ją najdłużej spośród wszystkich banków.
Teraz bank postanowił wyłączyć starsze rozwiązania, skupiając się na rozwijaniu nowszych narzędzi mobilnych, podaje Bankier.pl. W ramach tej decyzji, z aplikacji zostaną wyłączone usługi HCE, które umożliwiały płatności zbliżeniowe kartą przy użyciu telefonu komórkowego.
Płatności mobilne
Jednakże to nie oznacza, że klienci Banku Millennium nie będą mogli nadal korzystać z płatności mobilnych. W aplikacji pozostaną inne aktywne usługi, takie jak korzystanie z wirtualnego portfela (np. Google Pay) czy płatności zbliżeniowe przy użyciu BLIKa.
Każda karta płatnicza wydana przez Bank Millennium może być również skonfigurowana z wirtualnym portfelem oferowanym przez główne dostawców tego typu usług. Sposób korzystania z płatności mobilnych przez telefon pozostanie taki sam. Klientom nadal wystarczy odblokowany telefon, aby dokonać płatności zbliżeniowej, a nawet w przypadku BLIKa nie będzie wymagane wprowadzanie żadnego kodu. Niemniej jednak, do lipca, zaleca się przeniesienie swoich kart płatniczych do innej obsługiwanej usługi – przypomina portal Bankier.pl.