Kiedyś to się ekolodzy przykuwali do drzew, żeby je ochronić przed wycinką. Pamiętam, jak za czasów ministra Szyszki własnymi ciałami zasłaniali prastare białowieskie sosny przed harvesterami, które bez litości rujnowały Białowieżę. Wszystko się jednak dewaluuje i dzisiaj na sejmowej mównicy zakuwa się poseł Matecki, który chroni wyłącznie swój matecki tyłek (piszę małą literą, bo to w tym wypadku przymiotnik).
Dariusz Matecki bez wątpienia umie w sociale: 68k obserwujących na X, 90k na TikToku, 428k na Facebooku i tylko na Instagramie mało, bo zaledwie 5772 osoby. Na samym TikToku posty posła polubiło ponad 4 mln ludzi. To są całkiem konkretnie zasięgi. Problem polega na tym, w jaki sposób zostały zbudowane. Matecki jako jeden z pierwszych opublikował w 2022 r. informację o tym, że syn posłanki PO Magdaleny Filiks był jedną z ofiar pedofila, byłego działacza PO. Informację szybko podchwyciła telewizja Jacka Kurskiego, robiąc z niej element nagonki na opozycję, ale przede wszystkim na posłankę Filiks, która śmiała rozpocząć badanie niejasnych związków polityków z kręgu Ziobry z Lasami Państwowymi. Konsekwencje były tragiczne, jej syn, 15-letni Mateusz nie zniósł szczucia i w lutym 2023 r. popełnił samobójstwo.
Co z tego, że kiedy Matecki niedługo po tej potwornej historii składał w Sejmie przyrzeczenie, posłanki i posłowie nowej rządzącej koalicji buczeli? Najważniejsze, że został wybrany, że jego zasięgi nie spadły. Wręcz odwrotnie, wciąż rosły, napędzane paliwem hejtu. Czego tam nie ma: islamofobia, wzywanie do nienawiści na tle religijnym, rasowym i narodowościowym, pomówienia, szykany. Dariusz Matecki od lat jest niezwykle produktywny, wciąż dostarcza nowego kontentu, czyli mówiąc po polsku, treści – od filmiku ze wschodem słońca widzianym z sejmowego dachu po komentarze typu „Jak to zawsze mówiono, asfalt musi leżeć na swoim miejscu” pod obrazkiem, na którym widać walce drogowe wyrównujące ciemną nawierzchnię. Zważywszy na kontekst prowadzonych przez posła profili i eksponowanych poglądów, trudno pomyśleć, że zainteresowały go tajniki utwardzania przejazdów.
