Wraz z nadejściem wiosny wrócił sezon na jednoślady. W tym zestawieniu przyglądamy się hulajnogom elektrycznym które poradzą sobie nie tylko na ścieżkach rowerowych. Tańsze modele pozwolą płynnie pokonać drogi szutrowe, wzniesienia i niewielkie przeszkody, droższe zaś to prawdziwe pojazdy do „zadań specjalnych” – z wysokim zawieszeniem, terenowymi kołami, podwójnymi silnikami, wzmocnioną konstrukcją i całą gamą nowoczesnych technologii. Jaką hulajnogę wybrać?
W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Hulajnoga elektryczna Aprilia Tuareg
Hulajnoga elektryczna stworzona raczej do miejskiej dżungli, której atuty dobrze jednak sprawdzą się również w terenie. Posiada chociażby napęd na tylne koło, który zapewnia mocny start oraz bezproblemowe pokonywanie wzniesień o nachyleniu do 20 proc., 10-calowe, dętkowe opony z terenowym bieżnikiem wzmocnione przed uszkodzeniami czy przednie amortyzatory ułatwiające jazdę po wertepach. Szeroki, antypoślizgowy podest gwarantuje stabilność, nie zabrakło również mocnych hamulców, oświetlenia, tempomatu, a nawet kierunkowskazów. Bateria pozwala przejechać dystans do 40 km na jednym ładowaniu, a praktycznym dodatkiem jest też system KERS, czyli technologia odzyskiwania energii kinetycznej w trakcie hamowania pojazdu, która dodatkowo zwiększa jego zasięg poprzez stałe doładowywanie baterii.
Hulajnoga elektryczna Ruptor R3 V3
Ruptor R3 V3 już na pierwszy rzut oka wygląda na sprzęt „do zadań specjalnych” – efektowne, podwójne reflektory na froncie zapewniające mocne oświetlenie, wysokie, amortyzowane zawieszenie oraz duże koła ze specjalnym bieżnikiem. Hulajnoga oferuje moc na poziomie 800 W, zasięg 75 km na jednym ładowaniu baterii, który możemy wydłużyć dzięki systemowi KERS, napęd na tylne koło oraz cztery tryby jazdy: eco, standard, turbo i pieszy do poruszania się po chodnikach. W skład pakietu bezpieczeństwa wchodzą zaś przednie oraz tylne hamulce tarczowe, kierunkowskazy, dodatkowo oświetlany podest i zabezpieczenie przed wodą, błotem i śniegiem w kasie IP54. Hulajnodze towarzyszy także aplikacja na smartfony, w której możemy m.in. monitorować stan techniczny pojazdu, zmieniać wszelkie ustawienia, a także włączyć alarm i blokadę.
Hulajnoga elektryczna Xrider MX10
Hulajnoga o równie wyczynowym designie i bardzo dużym zasięgu 85 km, napędzana dwoma silnikami o mocy 1000 W każdy. Pojazd w szczytowym momencie może osiągnąć moc 2 x 1400 W, zapewniając wyjątkowo dynamiczną jazdę w każdych warunkach, nawet po błocie czy trawie, a także pokonywanie wzniesień o nachyleniu do 30 proc. Nie zabrakło również mocnych hamulców i amortyzatorów, 10-calowych kół z terenowym bieżnikiem, oświetlenia LED i systemu KERS oraz szerokiego podestu. Całość spoczywa na wytrzymałej, aluminiowej ramie odpornej na korozję i działanie warunków atmosferycznych. Pojazdowi również towarzyszy aplikacja na smartfony, posiada też zabezpieczenie przed kradzieżą pod postacią inteligentnej blokady, którą odblokowujemy specjalną kartą oraz aplikacją. Na plus zaliczyć trzeba też zintegrowaną sakwę stanowiącą niewielki bagażnik.
Hulajnoga elektryczna Lamborghini AL-EXT V
Nowe Lamborghini za niecałe 3500 zł? Spokojnie, to tylko hulajnoga elektryczna, ale za to nie byle jaka! Jednoślad tej kultowej, włoskiej marki posiada wysokie i amortyzowane zawieszenie, duże 11-calowe, pompowane koła oraz wydajny, bezszczotkowy silnik, który spokojnie poradzi sobie z pokonywaniem terenu o nachyleniu do 22 stopni. Do dyspozycji mamy tu trzy tryby jazdy (eco, standard, sport), funkcję automatycznego szacowania pozostałego przebiegu, hamulce elektryczny i tarczowy, tempomat oraz system KERS, a także łączność Bluetooth (hulajnodze towarzyszy aplikacja na smartfony). Całość cechuje się do tego solidną, wodoszczelną budową ze stali, aluminium i materiałów syntetycznych, maksymalny zasięg hulajnogi to 40 km, a moc wynosi 500 W.
Hulajnoga elektryczna Hiley Tiger Max
Lekka, smukła i składana konstrukcja tej hulajnogi może na pierwszy rzut oka maskować jej możliwości. To bowiem bardzo wytrzymały i wydajny pojazd z dwoma silnikami o mocy 600 W każdy, zasięgiem do 45 km oraz z zaawansowanym hydraulicznym zawieszeniem z regulacją tłumienia odbicia ReBoud. Do tego dochodzi system potrójnego oświetlenia ze światłami stopu i kierunkowskazami, tempomat oraz system startu z miejsca czy bębnowe hamulce. Ramę hulajnogi wykonano z połączenia stali i aluminium lotniczego 6061, jest w pełni wodoodporna i zabezpieczona przed kradzieżą blokadą z technologią NFC. Nie znajdziemy tu jednak systemu KERS.
Hulajnoga elektryczna Xrider F10 Pro
Hulajnoga elektryczna Xrider F10 Pro pozwala przejechać na jednym ładowaniu baterii nawet 85 km. Dynamiczną jazdę, sprawne pokonywanie przeszkód oraz wzniesień pod kątem do 30 stopni zapewnią zaś dwa silniki elektryczne o mocy 1000 W każdy – dwa niezależne kontrolery o mocy 48V/23A przenoszące moc bezpośrednio na silniki, zapewniają lepsze przyspieszenie i szybszy start hulajnogi. Do tego dochodzą zaawansowane tarcze hamulcowe o wentylowanej konstrukcji na przedniej oraz tylnej osi, wspomniany wcześniej system KERS, odporne na przebicia opony bezdętkowe, przednie oraz tylne oświetlenie LED z dodatkowo podświetlanym deckiem, kierunkowskazy czy system amortyzacji. Hulajnogę odblokowujemy kartą NFC, a jej maksymalne obciążenie wynosi 120 kg.
Hulajnoga elektryczna Motus PRO10 Sport Daytona
Ten model choć cechuje się smukłym, sportowym designem, również dobrze sprawdzi się na bezdrożach. Motus PRO10 Sport Daytona to kolejny pojazd wyposażony w dwa silniki o mocy 1000 W każdy, dzięki czemu bez problemu ruszy z miejsca niezależnie od terenu i obciążenia, a także z łatwością pokona pagórki i wzniesienia. Pewną, bezpieczną jazdę w terenie zapewnią również 10-calowe crossowe koła, sportowe zawieszenie z podwójną amortyzacją czy rozbudowany zestaw świateł, a system KERS pomoże zwiększyć wydajność baterii. W trakcie jazdy po mieście zaś, sprawdzi się tempomat oraz kierunkowskazy. Akumulator pozwala przejechać 65 km i posiada technologię szybkiego ładowania, a hulajnogę odpalamy kluczykiem, niczym motocykl – stanowi to też dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Maksymalne obciążenie 150 kg.
Hulajnoga elektryczna Motus Scooty Lite
Na koniec jeszcze jedna hulajnoga marki Motus, tym razem model Scooty Lite. Znacznie tańsza i mniej zaawansowana od poprzedniczki, dedykowana głównie do jazdy po mieście, choć posiadająca również kilka cech, które sprawdzą się na drogach szutrowych. To m.in. 10-calowe, odporne na przebicie opony pneumatyczne redukujące drgania, trzy tryby jazdy, mocne oświetlenie LED, silnik generujący mocny start i swobodne podjazdy pod wzniesienia o nachyleniu do 20 proc., czy system KERS, dzięki któremu zasięg pojazdu może wzrosnąć nawet do 60 km. Na plus zaliczyć warto jeszcze opatentowany system BMS firmy Motus, który monitoruje ponad 16 czynników związanych z pracą baterii, zapewniając bezpieczeństwo użytkowania hulajnogi przed długi czas.