Od wielu lat PKP Intercity oferuje tzw. Wspólny Bilet, dzięki któremu pasażerowie mogą jednocześnie opłacić podróż pociągiem dalekobieżnym i regionalnym. Po niemal sześciu latach od 1 lutego jego cena podwyższyła się i od tego czasu oferta nie pozwala zaoszczędzić tak dużo, jak wcześniej.
Wskutek zmiany cen zysk klientów jest niewielki bądź nie ma go wcale. PKP Intercity – choć jest formalnym koordynatorem Wspólnego Biletu – podkreśla, że to przewoźnicy regionalni postulowali wprowadzenie zmian w taryfie.
Rzecznik spółki Cezary Nowak zauważył w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że od 2018 roku koszty funkcjonowania transportu szynowego zdecydowanie wzrosły. W tym czasie kolejowe spółki wielokrotnie zmieniali swoje cenniki, a oferta Wspólnego Biletu pozostawała bez zmian.
Dziennikarze zapytali przedstawiciela PKP Intercity o atrakcyjność i opłacalności oferty po jej aktualizacji, jednak Nowak nie odniósł się do sprawy.
Błąd w systemie wyliczania cen. PKP Intercity będzie zwracać środki
Tymczasem część pasażerów, która zdecydowała się kupić Wspólny Bilet ostatniego dnia obowiązywania starego cennika, musiała zapłacić za niego więcej już 31 stycznia. W czwartek na stronie PKP Intercity pojawił się komunikat informujący o pomyłce w systemie wyliczania cen.
Jak czytamy, błąd wystąpił po stronie partnera technologicznego kolejowego przedsiębiorstwa, co skutkowało zawyżeniem stawek na blankiety nabyte tego samego dnia lub w okresie przedsprzedaży.
„Nadpłata za Wspólny Bilet kupiony w (systemie – red.) Bilkom, będzie zwrócona automatycznie na konto bankowe, z którego bilet był opłacony. W przypadku Wspólnego Biletu, który został kupiony w kasie, prosimy o wystąpienie z wnioskiem o zwrot różnicy w cenie z załączeniem kopii lub zdjęcia biletu oraz podaniem numeru konta bankowego” – podało PKP Intercity.
Przewoźnik prosi, aby pasażerowie, którzy chcą, by ich wniosek był rozpatrzony w pierwszej kolejności, powinni podać w dokumencie numer Wspólnego Biletu. Informację o zasadach składania wniosku są pod tym linkiem.