– Chcemy wszechstronnie przygotowywać ucznia – mówi Interii Kamil Dąbrowski, dyrektor VIII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Lublinie. To szkoła, która oferuje młodzieży dwa nietypowe profile – vlogersko-teatralny oraz… influencersko-psychologiczny. Do każdej z nich dostać się może po 32 uczniów.

W klasie psychologiczno-influencerskiej licealiści będą mierzyć się z rozszerzonym językiem angielskim, biologią lub informatyką. Przedmioty uzupełniające to, jak sama nazwa wskazuje, psychologia i techniki influencerskie. Natomiast w klasie vlogersko-teatralnej rozszerzenia dotyczą języka polskiego i języka angielskiego lub geografii. Przedmioty uzupełniające? Edukacja teatralna, dziennikarstwo i social media.

Dyrektor placówki przekazał Interii, że szkoła już w ubiegłych latach rekrutowała uczniów do klas „innowacyjnych” – teatralnych, dziennikarskich, czy też psychologiczno-pedagogicznych.

Dopytywaliśmy o połączenie influencerstwa z psychologią. Kamil Dąbrowski odpowiedział: – Nie da się odłączyć technik influencerskich od podstaw psychologii. Oprócz tego, że uczniowie będą poznawać na przykład podstawy marketingu i brandingu osobistego, komunikację i storytelling, to także nauczą się jak negocjować, współpracować z markami, co będzie ukierunkowane na ich rozwój i budowanie odporności psychicznej także w sieci

– Zaproponowane przedmioty rozszerzone wspierać będą naszych uczniów w wyborze przyszłej ścieżki kształcenia, w tym na przykład psychologii – dodał.

W Słupsku vlogerów szkolą od lat. „Absolwenci przygotowani do rozpoczęcia kariery”

Profil vlogerski od lat działa też w Słupsku w I Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym. Pierwszy raz pojawił się w roku szkolnym 2021/2022.

Jak czytamy na stronie szkoły, to oferta skierowana do młodych ludzi, którzy chcą rozwijać swoje pasje w obszarze mediów społecznościowych, wideo i marketingu internetowego.

„Uczniowie mają szansę nauczyć się, jak skutecznie tworzyć i promować treści w internecie, budować osobistą markę oraz angażować i rozszerzać grupę odbiorców”.

Ten profil to, jak zapewnia szkoła, połączenie wiedzy teoretycznej z intensywnymi warsztatami praktycznymi. „Uczniowie poznają tajniki pracy z kamerą, podstawy montażu wideo, fotografię, a także strategie marketingowe, które pomogą im wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki temu profilowi absolwenci będą przygotowani do rozpoczęcia kariery jako youtuberzy, influencerzy, twórcy contentu czy specjaliści ds. marketingu internetowego.

Co więcej, uczniowie szkoły mają możliwość uczestniczenia w programie Erasmus+ oferującym wyjazdy zagraniczne. „Dzięki temu programowi, nasi uczniowie mogą zdobywać międzynarodowe doświadczenie, rozwijać umiejętności niezbędne na globalnym rynku pracy oraz budować międzynarodowe sieci kontaktów” – czytamy na stronie szkoły.

W Zespole Szkół nr IV im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego we Włocławku już drugi rok działa profil vlogersko-medialny. Jak słyszymy, od samego początku zainteresowanie do nauki w tych klasach jest bardzo duże.

– W roku szkolnym 2024/2025 niestety, ze względu na niż demograficzny, nie otworzymy kolejnej klasy pierwszej vlogersko-medialnej. Mimo to rodzice dzwonią i pytają, czy rekrutacja jest otwarta, bo dzieci bardzo chcą na takim profilu się uczyć – mówi Interii Anna Ostrowska, doradca zawodowy i opiekun uczniów kierunku vlogersko-medialnego. I zapewnia, że w kolejnym roku szkolnym, 2025/2026, na pewno otwarta zostanie rekrutacja na ten profil.

Na co dzień szkoła współpracuje z Państwową Akademią Nauk Stosowanych we Włocławku, w której uczniowie realizują zajęcia: tworzenie treści do Internetu, zarządzanie wizerunkiem – autoprezentacja i skuteczna komunikacja, warsztaty foto-video.

Anna Ostrowska wskazuje, że dzięki temu uczniowie zdobywają praktyczne umiejętności z zakresu nowych mediów, sztucznej inteligencji, tworzenia szeroko rozumianych treści, ale też, co bardzo ważne, autoprezentacji i wystąpień publicznych.

– Nasi uczniowie budują własny wizerunek w mediach społecznościowych i profilach, które na co dzień prowadzą. Otwierają różne konta w ramach zajęć, pokazują na nich produkty. Ich aktywność jest sprawdzana przez wykładowców – dodaje nauczycielka. – To przybliża im ścieżkę do tego, aby w przyszłości być influencerem – podsumowuje.

Zawód influencer

Według raportu pt. „Aspiracje dziewczynek w Polsce” z badania zrealizowanego przez IQS dla organizacji Inspiring Girls Polska influencer to zawód, który jest marzeniem wielu dziewczynek. Niemal połowa nastolatek (48 proc.) w wieku od 10 do 15 lat uznała prowadzenie kanału w mediach społecznościowych, takich jak YouTube, Instagram czy Tiktok, za atrakcyjne zajęcie zawodowe.

Jednocześnie w ostatnim rankingu najbardziej poważanych społecznie zawodów agencji SW Research influencerzy, obok youtuberów i polityków, znaleźli się na szarym końcu listy. Polacy najbardziej szanują strażaków, a tuż za nimi znajdują się ratownicy medyczni, lekarze i pielęgniarki.

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version