City break czy leżenie na plaży? W kraju czy za granicą? Na kemping czy w hotelu? Znamy wakacyjne plany Polaków.

Przed nami majówka, ale Polacy już szykują się na wakacje. Tegorocznym hitem ma być Chorwacja, a następnie w kolejności: Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja i Egipt. Urlop za granicą spędzi 37 proc. rodaków, ale aż 44 proc. z nas planuje wakacje w kraju – wynika z najnowszego badania „Revolut Travel Report”. Będziemy wypoczywać głównie w lipcu i sierpniu.

Niemal co dziesiąty ankietowany liczy, że wakacje w tym roku będą imprezowe, a część zamierza ba-wić się na festiwalach muzycznych. Wbrew pozorom wylegiwanie się na plaży nie jest na pierwszym miejscu. Aż 58 proc. turystów planuje aktywny wypoczynek: zwiedzanie, uprawianie sportów, spacery oraz czas wypełniony atrakcjami. Coraz częściej wybieramy krótkie, kilkudniowe wypady do miasta w Polsce lub za granicą – prawie 10 proc. ankietowanych planuje w tym roku city break. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, Berlin, Barcelona oraz Amsterdam.

Jeśli chodzi o wybór zakwaterowania, Polacy stawiają na hotele. To właśnie w nich dwie trzecie badanych (65 proc.) planuje pobyt w tym roku. Jeśli chodzi o wybór hotelu, badani niezmiennie kierują się ceną i lokalizacją, jednak coraz częściej zwracają uwagę na poziom ser-wisu i obsługi. Jest to kluczowe dla 21 proc. respondentów. Inne czynniki decydujące o rezerwacji to oferta gastronomiczna, atmosfera, dostępność lokalnych atrakcji.

Coraz więcej turystów zwraca także uwagę na ekologię. Jak wynika z raportu „Europa w ruchu – spostrzeżenia dotyczące planów podróży w 2024 roku”, siedmiu na dziesięciu podróżnych twierdzi, że przy podejmowaniu decyzji dotyczących hotelu bierze pod lupę takie czynniki, jak społeczna odpowiedzialność i działania związane z dbałością o środowisko. W Europie najbardziej skoncentrowani na ekologii są Włosi – ponad 80 proc. badanych uważa, że zrównoważone rozwiązania stosowane przez hotel są dla nich ważne w procesie decyzyjnym. Kolejne miejsca zajmują turyści z Hiszpanii (78 proc.), Polski (77 proc.) i Wielkiej Brytanii (61 proc.).

Małgorzata Kalinowska-Klimek, VP Franchise Operation Poland & Eastern Europe

Na odpowiedzialność środowiskową zwraca uwagę coraz więcej podróżujących. Wymagania te spełniają hotele sygnowane marką Mövenpick, cenioną za wysoką jakość usług hotelarskich oraz promowanie zrównoważonego hotelarstwa, które jest jednym z kluczowych filarów filozofii Accor. Odpowiedzialność sieci rozpoczyna się już na etapie projektowania hotelu, a następnie obejmuje codzienne funkcjonowanie.

Jako grupa zobowiązaliśmy się do wyeliminowania wszystkich jednorazowych tworzyw sztucznych w obsłudze gości. Naszym priorytetem jest także stała redukcja marnowania żywności poprzez dokładne planowanie naszych protokołów kuchennych. Dbamy o odpowiedzialne pozyskiwanie składników – korzystamy z oferty lokalnych dostawców oraz z owoców i warzyw, które uprawiamy we własnych organicznych ogrodach. Green Globe, światowy lider w zakresie certyfikacji ESG i sustainability, od 2017 roku przyznaje marce miano najbardziej zrównoważonego brandu hotelowego na całym świecie.

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version