Już tylko kilka klubów rywalizuje w PlusLidze. Do rozstrzygnięcia pozostały losy na miejscach 5-8, a także kwestia podium. Póki co największe szanse na grę o złoto mają Jastrzębski Węgiel i Aluron CMC Warta Zawiercie, które pokonały odpowiednio Asseco Resovię Rzeszów i Projekt Warszawa w pierwszych spotkaniach półfinałów.
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle nadal nie ma sobie równych
PlusLiga za sprawą sukcesów polskich klubów w europejskich pucharach cieszy się sporą popularnością. Fani chętnie oglądali wyczyny ekip z Warszawy i Rzeszowa w Pucharach Challenge i CEV, a także Jastrzębskiego Węgla w Lidze Mistrzów. Nie oznacza to, że tak prezentuje się trójka najchętniej oglądanych ekip w fazie zasadniczej w telewizji.
Serwis sportpro.biz przygotował ranking oglądalności klubów PlusLigi po fazie zasadniczej sezonu 2023/2024 na podstawie AMR, czyli średniej oglądalności minutowej. To wskaźnik pozwalający opisać średnią wielkość widowni danego programu czy audycji. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, która po 30 kolejkach pierwszego etapu sezonu (klub nie wszedł do play-offów) cieszyła się średnią oglądalnością na poziomie 116 535 AMR. Drugie miejsce zajęła Asseco Resovia Rzeszów (109 187), a trzecie Jastrzębski Węgiel (105 670).
Na końcu zestawienia (z podobnymi wynikami) plasują się odpowiednio Exact Systems Hemarpol Częstochowa, Enea Czarni Radom i KGHM Cuprum Lubin. Ci ostatni zanotowali wynik 65 561. Jak wynika z badania, średnia oglądalność meczów fazy zasadniczej wyniosła 84 247, co stanowi wzrost o 8,2 punktów procentowych względem poprzedniego sezonu. „W następnym sezonie również przewidywane są wzrosty średniej oglądalności rozgrywek PlusLigi” – powiedział analityk Sponsoring Insight Jakub Mikołajewski.
Resovia z Projektem najmocniej przykuła uwagę kibiców
Najchętniej oglądanym spotkaniem był pojedynek pomiędzy Asseco Resovią Rzeszów a Projektem Warszawa. Wskaźnik AMR w tym przypadku wyniósł 210 619, co było jedynym wynikiem w skali pierwszej fazy przekraczającym 200 tysięcy. Tylko czterem klubom udało się przekroczyć próg 100 tysięcy, a wśród uczestników dziesięciu najchętniej oglądanych spotkań znalazło się zaledwie sześć ekip – Resovia, Projekt, ZAKSA, Trefl, Jastrzębski oraz Warta.