Kampania wyborcza przed wyborami samorządowymi 2024 w Zakopanem rozkręciła się na dobre. Widać to szczególnie po liczbie plakatów, które pojawiły się w mieście.
Najwięcej billboardów i banerów mają kandydaci na burmistrza Zakopanego: Łukasz Filipowicz, Mariusz Koperski i Agnieszka Nowak-Gąsienica. Na ulicach miasta zdecydowanie mniej widoczne są plakaty ubiegających się o funkcję radnego, są one też zazwyczaj mniejsze – informuje „Gazeta Krakowska”.
Najwięcej billboardów i banerów ma Łukasz Filipowicz. Z kolei plakaty z wizerunkiem Mariusza Koperskiego są największe.
Wybory samorządowe 2024. Zakopane: Plakaty wyborcze zasłaniają widok na Tatry
Mieszkańcy Zakopanego są oburzeni. Zwracają uwagę, że kandydaci w swojej kampanii kładą nacisk na konieczność wprowadzenia ładu i porządku w mieście. – Tymczasem na trzy tygodnie przed wyborami zakleili Zakopane swoimi banerami i billboardami. Ich wizerunki zasłaniają nawet Tatry – mówią.
– Wiszą dosłownie wszędzie, a są miejsca, gdzie jest po kilka banerów tego samego kandydata. Moim zdaniem to przesada – podkreśla w rozmowie z „Gazetą Krakowską” pan Andrzej, zakopiański taksówkarz.
Billboardy i banery wyborcze pojawiły się na słupach, budynkach, płotach, przyczepach, a nawet na specjalnie do tego celu zbudowanych konstrukcjach. Jeden z kandydatów wystawił ogromny billboard przy ul. Kościeliskiej. To miejsce, w którym kilka lat temu stały reklamy. Wówczas urzędnicy walczyli, by zlikwidować – jak twierdzili – szpecące zakopiańską starówkę banery.
Mieszkańcy oraz turyści podkreślają, że i bez kampanii wyborczej Zakopane ogarnęła „plakatoza”. Lokalne media przy okazji wyborów samorządowych przypominają o rozpoczętych kilka lat temu pracach nad ustawą reklamową. Przepisy są gotowe, ale nadal nie zostały zatwierdzone przez radę miasta.
Wybory 2024. Kandydaci na burmistrza Zakopanego tłumaczą: Takie są reguły gry
Tymczasem kandydaci zapytani o wszechobecne w mieście billboardy i banery mówią, że „takie są reguły gry”. – Wygląda to może nie najlepiej, ale taka jest kampania wyborcza. Ja bym najchętniej całą kampanię prowadził w internecie, ale to dociera do wybranej grupy – twierdzi Łukasz Filipowicz.
– W momencie, gdy w przestrzeni publicznej było tak dużo innych kandydatów, uległam namowom moich radnych i przyjaciół, którzy powiedzieli mi: „Agnieszka nie widać ciebie” – tłumaczy z kolei obecna wiceburmistrz Zakopanego Agnieszka Nowak-Gąsienica.
Mariusz Koperski dodaje, że „kampania billboradowa działa”. – Jest to jeden ze sposobów, by dotrzeć do ludzi, dla których internet nadal jest barierą – przekonuje.
Źródło: „Gazeta Krakowska”
Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage – polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!