Nie dla wszystkich globalnych marek, które dobrze radzą sobie w produkcji i dystrybucji tradycyjnych zegarków, wystarczająco opłacalna okazuje się być również obecność na rynku smartwatchów. Najnowsze potwierdzenie tej tezy stanowi decyzja amerykańskiego producenta zegarków marki Fossil, który poinformował, że zamierza wycofać się ze sprzedaży smartwatchów, by w całości poświęcić się pracom nad tradycyjnymi modelami zegarków.
Fossil wycofuje się z rynku smartwatchów
Decyzja marki Fossil o wycofaniu się z rynku smartwatchów jest o tyle zaskakująca, że jak do tej pory był to jeden z największych amerykańskich producentów tego typu urządzeń, oczywiście zaraz po Apple. Niemniej jednak linia zegarków Gen 6 od Fossil będzie ostatnią serią smartwatchów w portfolio tego producenta.
„Przekierowujemy wszelkie zasoby, by wspierać naszą główną siłę i podstawowe segmenty naszej działalności, które nadal zapewniają nam duże możliwości rozwoju: projektowanie i sprzedaż tradycyjnych zegarków, biżuterii i galanterii skórzanej” — powiedział Jeff Boyer, prezes firmy Fossil.
Najwyraźniej Fossil nie radził sobie ze sprzedażą inteligentnych zegarków tak dobrze, jak by tego chciał, w związku z czym postanowił przekierować całą swoją energię i zasoby na produkcję tradycyjnych modeli czasomierzy i innych dodatków, z których był znany jeszcze sprzed czasów urządzeń typu smart.
Jednocześnie aktualni użytkownicy smartwatchów Fossil otrzymali zapewnienie, że jeszcze przez kilka lat firma zamierza aktualizować oprogramowanie w ich urządzeniach.