Platforma eBilet, czołowy sprzedawca biletów w Polsce, zdołała połączyć miliony fanów z ich ulubionymi artystami i wydarzeniami, osiągając imponujący wynik 3,7 mln sprzedanych biletów. Popularność koncertów, wydarzeń sportowych, atrakcji turystycznych i rodzinnych osiągnęła historyczne poziomy, a sprzedaż nadal rośnie – o blisko 5 proc. rok do roku.

Największe gwiazdy i ulubione wydarzenia Polaków

Zainteresowanie koncertami nie zwalnia tempa! Wśród zagranicznych artystów rekordy popularności bił Pitbull – jego strona na eBilet generowała ogromny ruch, co wskazuje na ogromne oczekiwanie fanów na jego koncert w Polsce. Natomiast wśród polskich gwiazd triumfował GIBBS, wyprzedzając nawet Dawida Podsiadło.

2024 r. przyniósł także wzrost popularności zagranicznych koncertów w Polsce – artyści trzy razy częściej przyjeżdżali na własne trasy koncertowe. Muzyka pozostała najsilniejszym segmentem rynku, przyciągając o 5 proc. więcej uczestników niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajęły wydarzenia sportowe, które zgromadziły tłumy kibiców na arenach i stadionach.

Zmieniające się trendy w kulturze i rozrywce

Polacy coraz chętniej spędzają czas z rodziną – zainteresowanie wydarzeniami rodzinnymi wzrosło niemal trzykrotnie! Niezwykłą popularnością cieszyły się również atrakcje turystyczne i zwiedzanie, które przyciągnęły cztery razy więcej odwiedzających niż rok wcześniej. Sztuka i kultura wysoka także przeżywają swój rozkwit – sprzedaż biletów na wydarzenia klasyczne wzrosła o 30 proc., m.in. dzięki Konkursowi Chopinowskiemu oraz nowemu projektowi artystycznemu Jakuba Józefa Orlińskiego i Aleksandra Dębicza.

Rewolucja na rynku muzycznym. Disco-polo traci, a kto zyskuje?

Koncerty na żywo przechodzą transformację, a preferencje publiczności ewoluują. Festiwale odnotowały wzrost o 32 proc., odbudowując swoją pozycję po trudnym budżetowo 2023 r. Popularność muzyki rockowej wzrosła o 42 proc., a heavy metal zanotował imponujący wzrost aż o 107 proc. Hip-hop niemal potroił swoją widownię, stając się jednym z najgorętszych trendów na rynku koncertowym.

Rosnącą popularnością cieszy się również muzyka alternatywna (+98 proc.) oraz elektroniczna (+72 proc.), które przyciągają fanów nowoczesnych brzmień i unikalnych doznań na żywo. Tymczasem disco-polo zaliczyło wyraźny spadek – w ciągu roku straciło połowę swoich odbiorców, co wskazuje na zmieniające się gusta Polaków.

Co czeka polski rynek eventowy w 2025 roku?

Branża muzyczna nieustannie się zmienia, a wielkie trasy koncertowe i spektakularne widowiska stopniowo wypierają tradycyjne, lokalne wydarzenia. Na PGE Narodowym w 2024 r. odbyły się 32 imprezy całostadionowe, gromadząc niemal 1,2 mln widzów. Goście coraz częściej wybierają widowiskowe wydarzenia na ogromną skalę, takie jak koncerty Taylor Swift, Adele czy The Weeknd.

Organizatorzy festiwali w 2025 r. będą musieli znaleźć nowe sposoby na przyciągnięcie publiczności. Dawid Podsiadło ogłosił własny festiwal, który wyprzedał się w błyskawicznym tempie, a EKIPA Festival – organizowany przez najpopularniejszych polskich youtuberów – zapowiada unikalne połączenie muzyki, rozrywki i interakcji z influencerami. Z kolei będąca na topie i zdobywająca rekordy popularności sanah błyskawicznie wyprzedała koncerty na PGE Narodowym.

Podsumowując, polski rynek eventowy wciąż ewoluuje, a 2025 r. może przynieść jeszcze więcej niespodzianek i rewolucyjnych zmian.

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version