We wtorek użytkownicy m.in. Facebooka, Messengera i Instagrama zostali wylogowani ze swoich kont. Ponowne zalogowanie było niemożliwe. W zaleceniach przesłanych Polskiej Agencji Prasowej Aleksander Kostuch, inżynier europejskiego dostawcy rozwiązań do ochrony sieci Stormshield, zaapelował, aby w przypadku takich awarii zachować spokój.
„Warto zwyczajnie poczekać, aż awaria zostanie usunięta, a czas który jest nam dany, wykorzystać np. na spacer” – zaproponował. Ekspert wskazał, że użytkownik musi zachować spokój i uważać na niebezpieczne, fałszywe strony, które oferują pomoc w odzyskaniu dostępu do konta.
„Zdezorientowany użytkownik może pochopnie ulec takiej pokusie, jednak serwis, na który zostanie przeniesiony, będzie witryną jedynie przypominającą docelową. W rzeczywistości można stać się ofiarą phisingu” – wskazał Kostuch. Użytkownicy nie powinni wpisywać swoich loginów i haseł do portali społecznościowych na żadnych zewnętrznych stronach.
Awaria Facebooka. Warto zadbać o różnorodność haseł
Zdaniem eksperta warto uzbroić się w cierpliwość i poczekać, gdyż każda awaria „z pewnością zostanie usunięta”. Dobrym pomysłem będzie również aktywowanie dwuskładnikowego logowania. – Nawet gdy damy się złapać przestępcom, to ostatnim elementem uniemożliwiającym im przejęcie naszego konta będzie właśnie drugi składnik uwierzytelniania” – wyjaśnił.
Kostuch stwierdził, że profilaktycznie powinno się zadbać o odpowiednią trudność hasła. Powinno ono m.in. zawierać znaki specjalne. Najlepiej byłoby korzystać z różnych haseł do różnych serwisów.
Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage – polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!